• basilika17

sicilien

Hej undrar om det är några som tänkt att gifta sig på sicilien?
    Hur har ni planerat det hela? Vi tänkte gifta oss i Taormina, ska vara romantiskt och vackert säger dom.
    Synd bara att man inte kan gifta sig giltigt utomhus.
    Är det nån som varit där?

Tyckte det lät dyrt med 1200 euro plus 1500 i förskottsbetalning? Ingår vigsel i rådhuset,tolkning, dokumentation?, och dom hjälper en att boka boende, fotograf o dyligt. Eller är det normalt pris?

Nån som vet?

• Svar på tråden sicilien
  • living the dream

puffar.... jag är också lite nyfiken...

• Elize09

Tycker det var dyrt, vi gifter oss på Mallorca nu i juni och vi betalar 450 euro.

• HildaClaud

Vi funderar med på att gifta oss på Sicilien, försöker hitta info på nätet med det verkar rätt svårt:( Såg att man kunde fixa genom fritidsresor, men då skulle man boka resa innan man kunde få en offert på va bröllopet skulle kosta(!). Min m2b har släktingar där, så vi får väl höra med dom. Hur långt har ni kommit i planeringen? Det hade varit kul med lite tips:) Jag har själv aldrig varit där så just nu känns det lite som om jag inte alls vet va jag ger mig in på. Men det ser ju så otroligt vackert ut.. :)

• Franciacorta

Hej på er!

Vet inget vad gäller priser och dyl, MEN jag vet att Taormina är en heeelt underbar by!!
    Fantastisk utsikt, mysiga restauranger, fina hotell! Lycka till med allt!

Svar på tråden sicilien