skulle du bli besviken om ...(bröllops mat)
gick på bröllop där det serverades smörgåstårta och lax rullar?? och sedan bröllopstårta?
(sommar bröllop)
gick på bröllop där det serverades smörgåstårta och lax rullar?? och sedan bröllopstårta?
(sommar bröllop)
Inte jag inte ..förvånad..men absolut inte besviken
Smörgåstårta är ju gott!!
Hi hi, snacka om tårta på tårta!
Om jag blivit bjuden på ett frackbröllop så skulle jag blivit besviken om det enbart serverades smörgåstårta. Däremot skulle jag älska det på ett kavaj- eller informellare bröllop. Precis som Myjoy så tycker jag att smörgåstårta är kalasgott!
Nja, det beror på. Jag kanske skulle vilja ha blivit informerad om att det inte blev traditionell middag- utan lättare mat som mättar. Det känns mer som "kalas-mat".
Jag mår så dåligt om jag inte får lagad mat- av ngn konstig anledning. Så då hade jag velat planera att äta "varmrätt" hemma eller så. =)
Mmm, smörgåstårta- *hungrig*
Jag hade blivit besviken av em enda anledning; jag hatar smörgåstårta! Jag vill ha min mat tillagad Så jag hade nog blivit grinig och hungrig. Men alla "normala" människor hade nog gillat det
Speciellt om det är ett lite mysigare (inte så uppstyltat) bröllop
Jag är inte heller så förtjust i smörgåstårta och om jag ska vara helt ärlig så känns det för mycket svennebanan för mig - framför allt att ha det på ett bröllop. But that's just me...
Beror nog lite på vilken tid bröllop är. Är det ett eftermiddagsbröllop skulle jag nog tycka att det är konstigt med "bara" smörgåstårta. Jag hade förväntat mig middag vid den tiden och inte smörgåstårta, särskilt inte om det blir fest efteråt.
Om det är ett förmiddagsbröllop med mottagning efteråt skulle jag däremot tycka att det är perfekt!
Kan ni inte ange i inbjudan att det efter vigseln serveras en "lättare måltid" och tårta. Så slipper ni funderingar. Personligen skulle jag uppskattade det. Man brukar ju alltid bjuda in till vigsel och det efterföljande. Är det middag är det ju enkelt men annars har jag fått inbjudan till vigsel och efterföljande mottagning där det "serveras lättare förtäring/måltid".
Har aldrig haft problem med det och smörgåstårta är gott, men inget jag skulle servera som bröllopsmiddag om man äter efter säg 17.
laxen kvittar för min del, men smörgåstårta e gott.
Som övriga skriver jag typ samma, jag skulle nog inte bli besviken men lite förvånad..
Som sagt skriv lättare förtäring på inbjudan så vet ju folk att det inte är 3rätters eller buffé.
Sedan kan det ju kanske vara bra att kolla upp lite så där bland folket som ska komma, äter alla smörgåstårta? Så ni inte står där med smörgåstårta och så är det 7st som inte gillar det/ tål det, och ska de stanna kvar på fest och så sedan blir de ju utan mat.. Då kanske det blir lite retligt för er också.
Hur många gäster ska ni ha?
Jag tycker att man får bjuda på vad man vill!
Så om ni vill bjuda på smörgåstårta tycker jag att ni ska göra det! Blir säkert hur bra som helst!
Lite annorlunda touch!
vi kommer att gifta oss kl 14.00
har skrivit så här på inbjudn xxxxxx & xxxxxx vigsel sker kl 14.00
den x/x och därefter en lättare bröllops måltid som mättar påxxxxx
bestående av smörgåstårta,laxrullar "dricka" kaffe och tårta.
"drickan" består av lättöl,starköl,vin och alkoholfritt så klart sedan blir det lite sång och en del tal men ingen jätte baluns fest och inget överpråligt bröllop.
klädsel: xxxx hur skriver man om det ska vara lagom dressat? kostym klänning typ...
Jag tycker din inbjuningstext ser jätte bra ut!
(tycker egentligen inte att du måste skriva vad ni bjuder på, det är ju ingen meny, det är ju en inbjudan, men eftersom man får göra som man själv vill så blir det jätte bra!)
Klädsel: Kavaj (är det som är minst formellt, kostym är mer formellt än kavaj)
Låter jättebra men ni behöver nog bara skriva att ni serverar en lättare bröllopsmåltid (kanske lägga till följt av kaffe och tårta). Då förstår man också att det inte blir så sent
Klädsel kavaj =
herrar: kostym men den behöver inte vara i svart, mörkgrått eller marinblått utan även andra färger tillåts (t.ex ljus linnekostym).
Damer: klänning, dräkt eller kjol men även snyggare och festligare byxdress/kostym tillåts.
Klädsel mörk kostym =
Herrar: svart, mörkgrå eller marinblå kostym.
Damer: klänning, dräkt eller kjol dock ej hellång.
Jag skulle också bli förvånad, men älskar smörgåstårta. Jag tycker, som jag nog sagt i en annan tråd, att det passar bäst på dagen. På kvällen vill man gärna ha middag.
Och som alla andra har sagt, klädsel kavaj passar utmärkt!
Håller med om att om man "bara" serverar smörgåstårta (vilket jag tycker är supergott) så bör man nog upplysa om att det enbart är en lättare måltid.
Har varit på ett bröllop där det serverades smörgåstårta och hade jag vetat det innan hade jag ätit en rejälare måltid innan middagen/festen. Blev hungrig rätt fort igen efter någon timme, så det blev att stanna vid närmsta korvmojje på vägen hem från festen.
Hej!
Smörgåstårta är ju gott! Skulle inte alls bli besviken
En sak att tänka på är (åtminstone är min erfarenhet sådan) att det kan gå ganska fort att äta smörgåstårta, d v s är det en lite längre (rent tidsmässigt med tal osv) sittning/middag man är ute efter kanske t ex buffé är ett bättre alternativ. Men - om jag förstår rätt hur du tänker dig er bröllopsfest är det ju inga problem!
Hoppas ni får ett fint bröllop!