• bobods

Sluta twittra på BT!

Vad kommer det sig att det finns så många foruminlägg som inte baseras på diskussionsfrågor utan istället används som blogg eller twitter? 

Inlägg som handlar om var man befinner sig i planeringen, vad man gjorde igår, vad man ska göra imorgon och vad mamma sa i telefon när vi pratade sist. 

Jag tycker att om man startar upp ett nytt foruminlägg så ska det vara för att man kommit på en diskussionsfråga - helst där man redan letat efter svaret på BT, google eller här i forumet utan att finna något svar.

Jag har inte för vana att störa mig på saker, och är väldigt öppen när det gäller hur man ska ha sitt bröllop, men jag tycker var sak har sin plats. 

Är det fler som tänkt på det här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 09:05
    Vill tillägga att jag inte syftar på alla inlägg som är personliga, som slutar med "hur tänker ni kring det här med...".
    Inget fel i att vara personlig på BT, men det ska vara av en anledning.
  • Svar på tråden Sluta twittra på BT!
  • Rufsas

Nja, lite har jag tänkt på det. Jag stör mig dock mer på medlemmar som inte döper sina trådar så att man fattar. Hur många "HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!" har man inte sett? Det har då handlat om allt ifrån "jag är trött idag" till att man inte får inspiration till bordsdukningen. En ämnesrad är till för att man ska hinta vad som i meddelandet komma skall. Tycker att många här är urdåliga på det.

• Rufsas

Fast nej, jag måste nog ändra mig. jag är faktiskt benägen att hålla helt med dig gällande twittrandet också.

• bobods

Jag håller helt med dig. Jag har helt slutat läsa inlägg som heter HJÄLP, PANIK, ARG IDAG, ÅH NEJ och allt vad man kan komma på.

• Malla och Mojje

Tycker inte alls det är något fel på att dela med sig om var man är i planeringen, ganska kul att läsa andras funderingar faktiskt. Tycker inte att alla trådar behöver handla om någon diskussionsämne, det finns ju exempelvis en speciell grupp som heter "debatt".

• bobods

Jag har lagt till en kommentar i trådstartarinlägget

• Robi10

Jag tycker inte heller att det är något fel, tvärtom. Jag tycker att det är intressant att veta hur långt de andra har kommit med planeringen, m.m.

• Rufsas

Men okej, jag tror att vi kommer att hitta olika grupper här. En grupp vill använda BT till att söka upp information, utbyta idéer och ställa frågor. En annan grupp vill mer "snacka av sig". Inget ont i det, men det kan ju bli fel när man har olika förväntningar på sajten.

Själv använder jag BT till det förstnämnda. Enda undantaget är vår Västkusttråd där vi "snackar av oss" och träffas IRL. Men inget annat.

• bobods

Jag snackar också av mig - i Augustitråden och i Karlstadbrudar  

• Rufsas

Bra, då avses alltså inte dessa chattrådar som de du irriterar dig på eller hur? Det gör de inte för mig iaf. Utan det är just dessa Hjääääälp-trådar som jag menar.

• Superstarfia

Jag håller helt med... man kan inte ens säga att man twittrar, för det är ett varumärke.. däremot kan man microblogga, så jag stör mig mest på att de använder ett varumärke och inte själva handlingen... ungefär som att man kallar alla inlines för rolerblades fast det är ETT mäke...

Svar på tråden Sluta twittra på BT!