• Mr Bumbi

Morgongåva

En morgongåva till bruden brukar traditionellt vara smycken, eller?
    Problemet är att min blivande HATAR smycken (fobi).. Tog lång tid innan hon kunde använda förlovningsringen mer än ett par timmar i sträck..

Så till min fråga.. Vad kan man ge till bruden i morgongåva om inte smycken? Vi har sagt att det inte får kosta för mycket heller.. Några hundralappar ca..

Ideer någon??!?!

• Svar på tråden Morgongåva
  • Jolle76

Varför inte ex presentkort på en skönhetsbehandlig eller massage? Annars finns det ju söta symboliska små prydnasfigurer och nallar man kan köpa, typ "Jag älskar dig"-nalle eller liknande. Det beror ju på vad hon är för typ och vad hon tycker om såklart. :)

• Mr Bumbi

Vill det ska vara något som alltid finns kvar. Inget som man lägger på vinden/källaren efter ett tag. Något som man ser då och då som påminner om kärleken..
    Ett påslakan med texten "JAG ÄLSKAR DIG" är en bra ide men lite för billigt och det kan ju bli lite slitet efter 50 år hehe... F*n vad svårt de ska va grrrr

oj
  • 100703 M och B

Jag har beställt en tavla på mig och min blivande som han ska få av mig. Kanske kan vara något? :)

At last my love has come along
  • evejo427

Det där är jättesvårt. Jag har ingen aning om vad jag ska ge min blivande man. Jag tycker att en tavla är en jättebra idé!

• 100703 M och B

Jag tog kontakt med en konstnär som finns i bekantskapskretsen helt enkelt, så hon målar en akvarelltavla. Hon gör en bild på oss två som från början är tagna från två olika fotografier :)

At last my love has come along
  • Lundapågen

Utan att vare sig vara uppvuxen på 50-talet eller ha tveksam syn på jämlikhet, så tänker jag nog köpa en symaskin till min brud i morgongåva. Det är någonting hon önskat att hon hade i flera år och det blir litet bökigt att behöva låna morsans varje gång det är dags att sy något. Dessutom är hon duktig på att sy, så jag tror och hoppa på att det kommer uppskattas. Alltså, måste inte vara någonting i smyckeväg, utan kan även vara någonting som är praktiskt. Får väl se hur det går och hur reaktionen blir. :)

• Rufsas

Hur är det med andra accessoarer? Jag tänker på en klocka?

• Pyttsan

Förstora upp och låt rama in ett fotografi. Kan vara från någon av era resor/utfärder eller nåt annat minne från tiden då ni träffades eller en bild på er två?

Eller varför inte en snygg ram för bröllopsfotot? (graverat på baksidan med datum och några fina ord)

Ett vackert etui för småsaker. 

En upplevelse: ballongfärd med dig, picknick på ett tak..

Eller såna där "inredningsbokstäver" som man kan fästa på väggen eller ställa i ett fönster eller en hylla med texten "du  jag" "Kärlek" "Hemma" eller nåt sånt?

exklusiva underkläder?

• elisabettan

En klocka ör ju en perfekt morgongåva. Bra tänkt!

• JustMeAndMyLove
    Lundapågen skrev 2010-06-03 15:24:39 följande:
    Utan att vare sig vara uppvuxen på 50-talet eller ha tveksam syn på jämlikhet, så tänker jag nog köpa en symaskin till min brud i morgongåva. Det är någonting hon önskat att hon hade i flera år och det blir litet bökigt att behöva låna morsans varje gång det är dags att sy något. Dessutom är hon duktig på att sy, så jag tror och hoppa på att det kommer uppskattas. Alltså, måste inte vara någonting i smyckeväg, utan kan även vara någonting som är praktiskt. Får väl se hur det går och hur reaktionen blir. :)
    Skulle själv älska att få en symaskin :P Men vi har bestämt oss för att ge secret box bilder till varran. Nu är ju vi tjejer men jag tror många fruar därute skulle tycka det vore kul att så SB bilder av sina män! 
  • Lundapågen

Hehe, ja det hade varit något. Nja, sällar mig nog till sällskapet som tycker att den kvinnliga kroppen är vackrare och mer lämplig för dylika tilltag. Frågade just nu för skojs skull min blivande fru hur hon hade reagerat på en sådan morgongåva. Hon skrattade mest förläget, men sa sen att hon nog föredragit en resa till varmare breddgrader istället. Själv har jag mycket svårt att hålla mig för skratt, då jag målar upp en bild av mig själv, poserandes för secretboxbilder. :=)

JustMeAndMyLove skrev 2010-06-03 21:51:47 följande:
    Skulle själv älska att få en symaskin :P Men vi har bestämt oss för att ge secret box bilder till varran. Nu är ju vi tjejer men jag tror många fruar därute skulle tycka det vore kul att så SB bilder av sina män! 
  • crea diem

Vad jag förstod skulle de inte vara något som kosta allt för mycket....jag går runt med en väldigt fin, mjuk och len liten sten i fickan som jag fick en speciell dag.....super mysigt att köra ner handen i fickan och tänka på min goding.. .....(å inte blir den förstörd av att av misstag åka en sväng i tvättmaskinen..

• jossankossan

jag hade blitt jätteglad om min man tog sexiga bilder på sig.=) men annars kan man ju göra en minnesbok(finns ju tom "färdiga" att köpa) ,sätta i lite kort på er å skriva om er tid ihop m.m.
    tycker inte det är hur mycket det kostar som är viktigt,utan att man ansträngt sig.

• Houdini

Jag måste säga att vilka problem och pretantioner ni har ;)

När jag gifte mig med exet fick jag en baddräkt i morgongåva och han fick nog ingenting av mig har jag för mig.

För mig är överhuvudtaget en present från sambon mest värdefull när han har tänkt ut något själv typ när vi vart och handlat någonstans och jag har tittat på något men inte köpt det, och senare får jag den saken i julklapp eller födelsedagspresent.
    Det kan vara en sak för en tia eller hur dyr som helst men det visar att han tänker på mig och vad jag tycker om.

Och om jag ska gå till mig själv skulle jag inte vilja ha fotografier på oss eller tavlor heller hängande på väggen eller stående framme.

• Anna Karenina

Ett vackert smyckeskrin, gärna med glaslock, så att hon kan förvara vigselringarna vackert synligt utan att känna att de måste vara på hela tiden.

Svar på tråden Morgongåva