Allt bara blir fel! :(
Hejsan
Vi har prata om att gifta oss till o från i ca6mån nu, men vi tog beslutet för bara 1,5mån sedan i samband med att min kompis gjorde ett suprice bröllop på deras barns dop. Jag hade haft sådana tankar och sagt o gjort den 12 juni gifter vi oss samtidigt som vår son döps.
Jag satte mig ner och började planera då vi kommit överens om att vi ville ha ett litet bröllop bjöd vi närmsta familjen och vänner (63pers).
Sen på vägen började allt gå fel...
till en början har jag fått dålig relation till min plast mormor, men jag har gett upp tanken på henne och hon är inte så välkommen längre.
nästa sak var mina tärnor, en är så snäll, hjälpsam och ställer upp och förstår hur viktigt detta är för mig. Hon vill ha en viss modell på klänning men annars kan jag välja vilken färg som och hon har den på sig.
Men min andra tärna (som BAD om att få bli tärna!) vill ha en annan modell på klänning, FINE! gav upp den biten. MEN ville fortfarande att dem skulle ha samma färg, därtill problemet. Min klänning är inte vit utan beige och hon ville ha rött på sig, men jag kom på att det tar ju focus från mig. och då ville hon ha beige/creme/champanje på sig.. ehhh.. dem kan ju inte ha samma färg som jag! :O
Nu ville jag att hon skulle välja en "ljus" färg.. vilken som helst! (utom vit och beige) men nej, hon vägrar alla färger jag säger.. hon vill minsann max spendera 500kr och hon vill kunna använda klänningen fler ggr.. men jag har ju bara bett henne att ha en klänning hon trivs i och som e "ljus" pastell och hon får välja och min andra tärna anpassar sig?!
*SUCK*
Nu till nästa och värsta problemet, min svärmor bjöd in sin bror från finland till vårt bröllop, och han frågade om inte hans son kunde få komma, och hon sa JA!
Nu vill även hans dotter och hennes pv komma.. Alltså , dessa personer pratar bara finska vilket varken jag eller min sambo kan, sen hans barn har min sambo inte umgåtts med alls.. kankse lekt någon gång med dem när han var barn. Han ville inte att dem skulle komma och när vi sa det igår till mina svärisar så vart dem så sura att min svärfar sa att då kunde ju dem stanna hemma oxå! Jag såg hur ledsen min sambo blev och det känndes bara så tråkigt..
min svärmors skäl till att bjuda dem där släktingarna var:
1. dem hjälper till o betala för mat (vi kommer oavsett lägga 10.000kr på mat ur egen ficka)
2. dem var jämngamla med oss??!
3. dem ville ju komma, sonen gillar ju att festa? (Vi har markerat att vi inte vill ha fyllefest på bröllopet)
och dottern gillar bröllop.. ??! So what?! ingen av oss tänker prata med dem där personerna på vår bröllopsdag, vi känner ju inte dem!!
4. dem ville ju komma och hälsa på i sverige? Detkan dem göra någon annan gång isf!
5. dem lekte ju ihop som barn??
vi har redan grälat med mina svärisar för att dem vill bjuda på starksprit m.m. och det sa vi ifrån oss på, då tyckte dem vi var löjliga. Men jag vill inte ha minnet av att någon varit råfull på mitt bröllop, ska dem supa kan dem gå ut på bar istället.
I min familj sköter alla spriten, men på min sambos sida är det bevisligen inte så för jag har flertalet ggr sett personer bli så fulla att dem kräks eller börjar stortjuta och bara förstör stämmningen. OCH det är ju ett DOP oxå! Det är flertalet småbarn med på festen!.
Så just för stunden känns det bara som om jag vill ställa in hela skiten, för just nu blir ju ingenting som vi vill iaf! Jag trodde att vi skulle göra dem slutgitiga besluten på vårt bröllop, men jag hade vist fel... :(