• HannesLila

Färdiga Inbjudningskort ej tryckbara?

Vi har stöttpå ett problem!
    Har inhandlat jääääättefina inbjudningskort i USA. Gräddvita med bruna blommor. Färdig vikta o allt! MEN när jag nubörjat ringa runt till tryckerier säger det att det inte går att trycka "färdiga" inbjudningskort efter som de redan är i ett visst format osv osv
    Fick som förslag att trycka på lösblad och sen klistra de i inbjudningarna. Men det blir väldigt klumpigt då vi tänkte ha tryck på tre sidor.

Finns det nån som gjort min tabbe och hur löste ni det?

• Svar på tråden Färdiga Inbjudningskort ej tryckbara?
  • Piiiip

Inte gjort samma sak, men mitt tips är transparent papper (finns i olika färger och olika lyster) som ni kan sätta fast ovanpå.

Ni kan själva printa texten på det transparenta pappret och sedan klippa/skära det i rätt storlek. Sätt fast det med en lim-dutt och göm limdutten bakom en "sån där halv-pärla med klister på baksidan".

Hoppas du förstår hur jag menar...

• adrianasbröllop

Jag använde transparent papper och det blev jätte bra! "lim-dutten" syns inte alls...:)

Lycka till!

• Vinter10

Fina gem kan man också köpa och fästa med har jag sett och det blir jättefint!

• FramtidaFruSandberg

jag tycker det kan bli supersnyggt med transparenta papper

• johanna olsson

Min vännina gjorde samma "misstag" och vi skrev ut texten på fint papper, rev loss i kantena och brände kanterna under en låga, fint passande och i nyans av brunt i kanterna, Kanske ett tips.
    Lycka till

• fromheretoeternity

Vi köpte färdiga inbjudningskort, vikta och klara. Sen gjorde vi ett kort i publisher på datorn och använde samma mått på pappret som våra inbjudningskort och sen när vi skulle printa ut dem använde vi de färdiga inbjudningskorten och fick på så sätt texten tryckt på pappret. Jag är inte så förtjust i lösa blad. De blev i alla fall superfina!

• HannesLila

Tack snälla alla för hjälpen! Känns inte lika hopplöst längre har fått mycket bra ideer!

• Kirsto

Funkar det inte med vanlig printer så kan man antingen screentrycka för hand eller låta tillverka gummistämplar och trycka texten så. Nackdelen är att det kostar att göra stämplarna och tiden det tar, men å andra sidan kan ni embossa texten då vilket blir superfint och lyxigt.

Svar på tråden Färdiga Inbjudningskort ej tryckbara?