• Long engagement

Brölllopstårta i Stockholm

Vi har nyss provsmakat bröllopstårtor och är inte nöjda med smaken, då vi tyckte att deb är lite tam. Vi ska naturligtvis prata med konditorn men så läset jag i en annan tråd om Cake and Design i Vallentuna.

Är det någon här som har beställt där och vet deras priser?

Tacksam även för andra pris. Tårtans smak är jätteviktig för oss!

• Svar på tråden Brölllopstårta i Stockholm
  • 101127

65 kr biten tror jag de tar. Helt ok Men lite dyra tycker jag. Vi gjorde an en tjej i täby våra, helt underbara och kan göra alla smaker man önskar. Tror vi gav 45 kr bild. Kan fixa bild om du vill se.

• Eriane

Vi har beställt därifrån Dom gör underbara tårtor och mycket goda. Vi hade tårta därifrån när dottern döptes med.

Dom tar 40-45kr biten för enplanstårtor 68kr biten för våningar vissa dekorationer ingår vissa kostar extra. gå in och kolla deras hemsida tycker jag.

Vi ville verkligen ha något alldeles extra och vi har inte hittat någon annan stans som gör lika häftiga tårtor.

Vår kommer vara turkos med sjöstjärnor, koraller och tropiska fiskar (vi har tropiskt tema) Sen istället för traditionellt brudpar på toppen kommer vi att ha två sjöhästar. Smaken kommer vara blåbär & vit choklad.

Eftersom vi har pressad budget har vi valt att ha en enplanstårta kostar oss 44:- biten, och det enda vi betalar extra för är sjöhästarna. Allt annat ingår

• Long engagement

101127 skrev 2010-04-30 21:15:18 följande:
    65 kr biten tror jag de tar. Helt ok Men lite dyra tycker jag. Vi gjorde an en tjej i täby våra, helt underbara och kan göra alla smaker man önskar. Tror vi gav 45 kr bild. Kan fixa bild om du vill se.

Gärna en bild. Men utseende är inget problem men innehållet? jag brukar köpa mina tårtor från Vetekatten så jag är nog lite kräsen. Gillar inte så mycket gräddig smak

• Long engagement

Eriane skrev 2010-04-30 23:03:34 följande:
    Vi har beställt därifrån Dom gör underbara tårtor och mycket goda. Vi hade tårta därifrån när dottern döptes med.Dom tar 40-45kr biten för enplanstårtor 68kr biten för våningar vissa dekorationer ingår vissa kostar extra. gå in och kolla deras hemsida tycker jag. Vi ville verkligen ha något alldeles extra och vi har inte hittat någon annan stans som gör lika häftiga tårtor.Vår kommer vara turkos med sjöstjärnor, koraller och tropiska fiskar (vi har tropiskt tema) Sen istället för traditionellt brudpar på toppen kommer vi att ha två sjöhästar. Smaken kommer vara blåbär & vit choklad. Eftersom vi har pressad budget har vi valt att ha en enplanstårta kostar oss 44:- biten, och det enda vi betalar extra för är sjöhästarna. Allt annat ingår

Är det sockerlag eller marsipan ovanpå? Den är väl inte torr? 60 kr är saftig men tårtan är ack så viktig

• 101127
    Long engagement skrev 2010-04-30 23:21:12 följande:
      Gärna en bild. Men utseende är inget problem men innehållet? jag brukar köpa mina tårtor från Vetekatten så jag är nog lite kräsen. Gillar inte så mycket gräddig smak
    Hon gör samma smaker som cake and design då hon lärt sig därifrån. Vi hade vit choklad och jordgubb Lägger upp bild i mitt galleri.
  • Eriane

Det är sockerpasta på, och den vi hade till dopet var inte torr alls utan jättegod

101127 Kul att du vet någon som lärt sig från dom har planerat att gå deras kurser i höst

• 101127
    Eriane skrev 2010-05-01 11:19:25 följande:
    Det är sockerpasta på, och den vi hade till dopet var inte torr alls utan jättegod 101127 Kul att du vet någon som lärt sig från dom har planerat att gå deras kurser i höst
    Vet flera som lärt sig av dem De verkar nöjkda med sina kurser och vad de lärt sig med.
  • Eriane

Vad bra då vet jag att jag inte kastar pengar i sjön

• Long engagement

Jag gillar inte Mousse så mycket. Utan me plain som Vetekattens Xanté med flytande choklad nästan. Gör de sånt med?

Svar på tråden Brölllopstårta i Stockholm