• Tittij

Resa i aug 2011 med två små barn. Tips??

Sitter och planerar lite och funderar på vart sjutton man åker med en ettåring och en 2,5-åring i aug..

Ska vara varmt, men inte hysteriskt varmt så de små bränner sig
    Ska finnas lite av allt, bra stränder, lite shopping och god mat

Vi funderar på Thailand, men är osäkra på om vi har lust att flyga så långt med de små. Samma med Karibien. Men att semestra på Mallis eller annat klassisk charterställe känns ju inte så upphetsande som bröllopsresa..

Hjälp??!!

• Svar på tråden Resa i aug 2011 med två små barn. Tips??
  • scarborough81

Jag skulle välja Florida, då har ni chans att bada, och även kanske ett besök på Disney World för barnen och ni själva. Går ju att flyga via Tyskland eller via Chicago, välj hellre via Tyskland. Jag trivdes vekligen där, och om du behöver mer tips så fråga bara.

• Tittij

Ja dollarn är ju billig nu så det kanske kan vara nåt! Ska prata med blivande mannen. Jag har varit sugen på Florida ett tag ju!

• Moi mokulat

Vi vill åka i år eller början nästa år, men vi vet absolut inte vart. USA har alltid varit en dröm, men är det inte dyrt där?

• Tittij

Dollarn är ju jättebillig nu! Så det jämnar ut sig.
    Vi funderar ev på Hawaii. Jag är jättesugen på Miami Beach, men sambon lockas tyvärr inte..

• Moi mokulat

ja men vad är dollarn när vi åker. det vet man ju aldrig.

Man kan ju inte jämnföra det med Thailand

• Tittij

Självklart kan man inte jämföra USA med Thailand.. På nåt sätt! Men det tycker jag kanske är självklart...

• scarborough81

USA är absolut inte dyrt, beror lite iofs på vart man åker. Men jag har aldrig uppfattat USA som dyrt, snarare tvärtom.
    Skulle aldrig falla mig in att åka till Thailand, de har en annan bakterie kultur med maten där..

• Moi mokulat

Thailand är otroligt fint. På torsdag ska jag hämta resekataloger.
    Vi vill åka något barnvänligt som inte kostar skjortan.

Vet inte hur det funkar om man är på bröllopsresa om man får ha sonen hemma på dagis. Kan ju vara lite jobbigt för den som ska ha honom att få ta ledigt från jobbet.

• nu gifter vi oss

Grekland. :)

Vi kommer förmodligen åka till Naxos på vår bröllopsresa, men vi har inte med barnen, men den ön och flera andra i samma ögrupp har superfina barnvänliga stränder och det finns många lugna ställen som inte kryllar av turister. Grekland sviker aldrig! :D

• scarborough81

nu gifter vi oss skrev 2010-05-11 20:29:50 följande:
    Grekland. :)   Vi kommer förmodligen åka till Naxos på vår bröllopsresa, men vi har inte med barnen, men den ön och flera andra i samma ögrupp har superfina barnvänliga stränder och det finns många lugna ställen som inte kryllar av turister. Grekland sviker aldrig! :D

En liten fråga, jag skriver en uppsats om Grekland och deras internationella turister, hur de berörs av Grekland. Är ni oroliga för att ska kunne åka dit och att det ska vara som det varit förut?

• nu gifter vi oss
    scarborough81 skrev 2010-05-11 21:59:14 följande:
      En liten fråga, jag skriver en uppsats om Grekland och deras internationella turister, hur de berörs av Grekland. Är ni oroliga för att ska kunne åka dit och att det ska vara som det varit förut?
    Nej, inte oroliga.
Svar på tråden Resa i aug 2011 med två små barn. Tips??