• vegas77

Ranunkel September

Ska gifta mig i september och hade tänkt ha Ranunkel i buketter, i kyrkan etc.

Läste lite om att det inte är säsong för dem i sept. Utan feb-maj och nov-dec.

Någon som vet mera?...

• Svar på tråden Ranunkel September
  • Fröken Cha

Nej, men jag undrar också! Vet du hur det är med anemoner?

• vegas77

Inte den blekaste..

Har aldrig tänkt tanken, men de är otroligt vackra ju!

Svar, någon?? På båda frågor{#lang_emotions_smile}

• naturtanten

anemoner disskuterades i annan tråd, tror den fanns alla månader utom juli...

• passionsblomman

Ranunkler är inte ett bra blomval i september. Det  stämmer att säsongen handlar om februari-maj samt november-december. Går det öht att få fram andra dear av året så brukar det kännas i plånboken.

Anemoner finns inte i juni-juli, annars året om. Men även de har helt klar högsäsong samtidigt som Ranunklerna. De passar förövrigt väl ihop vad gäller vattentemperatur etc.

• Werty

Som passionsblomman sa, det går icke. Jag ville också ha ranunkler men min florist sa blankt nej, bara att gilla läget då. Hon tipsade om kvistrosor istället som är lite liknande i formen så det kanske blir nåt med det.

Lycka till!

• vegas77

Ja, kvistrosor är ju faktiskt vackra också.

Tips på vad man skulle kunna ha med i buketten?

• Andreas flicka

Min bukett kommer att ha vita kvistrosor, avanche rosor, och vit fresia - tror det blir fint - då får man lite av den där vintage känslan som ranunkel ger...

• Werty
    Andreas flicka skrev 2010-05-04 15:39:39 följande:
    Min bukett kommer att ha vita kvistrosor, avanche rosor, och vit fresia - tror det blir fint - då får man lite av den där vintage känslan som ranunkel ger...
    Jag ska också ha avalanche, gillar att de drar lite mot grönt!
  • Andreas flicka

Jaaa, det är det jag också gillar med avalanche - att den drar mot grönt.

Svar på tråden Ranunkel September