• Ciccilina74

Efter vigseln.....

vi ska gifta oss borgeligt hemma och förhoppningsvis ute i trädgården om det är fint väder. Bör man bjuda vigselförättaren och vittnena på fika efterråt?

Snart är det äntligen dax!!!!!
  • Svar på tråden Efter vigseln.....
  • xaniara

Jag funderar också på det, är det nån som varit med på borgerliga vigslar? Vi ska vigas i en park och dricka brudskål med snittar direkt efteråt, vill VF vara med på det tro? Ni gör en extra person inte så mycket varken till eller  ifrån, och för vår del går det naturligtvis jättebra, men jag har ingen aning om hur det fungerar. Spontant känns det som att präster och VF har lite olika roller på detta viset.

Jag betvivlar iofs att de vill sitta med på middag, hur kul är det att ägna varje lördag åt umgänge med okända människor.. 

• bruden i skogen

Vi kommer givetvis att bjuda på dryck och snittar/tunnbrdösrullar efter vigeslen i trädgården även på VF men sedan skall vi gå en bit längre in i skogen för att ha mat och fest. Där komemr vi itne att bjuda med VF. Som ni skriver, det kan inte vara kul att vara bjudan på mat i okända människors lag.

• Lyckliga013bruden

Möjligtvis att de fr ett glas champagne och får vara med på brudskålen men inte mer. Känner ni VF och vittnena så kan man ju iof bjuda dem men inte om det är okända. Jag och ett par kompisar pratade om det för vi har vid olika tilfällen blivit bjudna på bröllopsmiddag när vi varit "arbetare" av olika slag, vi var alla överrens om att man vill inte vara med för det skulle kännas allt för skumt och fel.

Svar på tråden Efter vigseln.....