Svar på inbjudan, När??
Vi har satt OSA senast 3 maj på våran inbjudan, och än har bara hälften hört av sig...
Vad gör man?
Hör resten av sig imorgon, senaste dagen?
Man ska väl inte behöva skicka en påminnelse??
Är lite irriterad faktiskt..
Vi har satt OSA senast 3 maj på våran inbjudan, och än har bara hälften hört av sig...
Vad gör man?
Hör resten av sig imorgon, senaste dagen?
Man ska väl inte behöva skicka en påminnelse??
Är lite irriterad faktiskt..
Ja faktiskt, tyvärr, så hör de flesta av sig sista dagen..
Vi har satt OSA 5 maj, ett enda par har hört av sig.. ska man räkna med närmaste familjen ska anmäla sig eller är det givet att de kommer, de har sagt förut att de gör det.
Förlåt TS om jag lånat din tråd, vill bara veta vad man ska göra?
Det är nog väldigt vanligt att folk tror att de antingen bara behöver svara om de kommer eller att det ska svara på det datumet man har skrivit ut. Jag fick kommentaren: Jag vet att ni inte har OSA förrän 20 juni men vi svarar nu att vi kommer. ?!?
Så då kan man förvänta sig att telefonen ska gå varm på Onsdag.. Gillar inte att behöva ringa själv till gästerna..
Våra var ute sista dagen men jag har påminnt lite fint via fb och pratat med en del andra människor om de har hört någonting i förbifarten så går ryktet och så hör folk av sig. I dag (1 dag efter sista osa) har bara tre av 98 inte svarat. De ska jag ringa till och kolla om de har glömt.
Till TS, tyvärr är det inte alla som förstår att OSA står för att man ska höra av sig OAVSETT om man kommer eller inte. Vissa tror att det betyder "jag kan inte komma, alltså behöver jag inte osa" medan nån annan tänker "jag är ju självklar, så jag behöver ju inte osa".
De enda som inte uttryckligen sagt att "VI KOMMER" till oss är vår närmaste familj som ju faktiskt ÄR självklar. Sedan har vi "typ" fått svar från alla (vår sista dag var igår). Hade det varit någon/några vi inte hade fått svar från idag så hade vi ringt eller sms'at till dem och frågat dem. Är lite tråkigt att man ska behöva "jaga" svar, men tyvärr är det som sagt inte alla som förstår innebörden av osa.
Suck, visst är det tråkigt och jobbigt att folk inte svarar eller hittar på egna varianter på vad O.S.A. betyder?
Alla vi som har gift oss och gått igenom detta kommer väl åtminstone att i fortsättningen sköta detta eller hur?
Enligt etiketten ska man alltid svara på en inbjudan inom en vecka efter att man har fått den. Detta för att värdparet ska kunna bjuda någon annan istället. ofta har man ju begränsat med platser. Vet man att man inte kan komma så vet man ju nästan alltid det redan när man får inbjudan.
Ett känt problem som verkar drabba alla. Inte vet jag vad man ska gör, mer än kanske påminna någon vecka innan OSA.
Ja det är synd att inte ALLA läser etikett. När det gäller en inbjudan så ska man svara snarast möjligt just för att som Aleta skriver värden ska kunna bjuda in någon annan eller bara kunna planera ordentligt.
Av mina inbjudna har ganska precis hälften svarat, vi har sista dag för OSA satt till 21 maj. Jag funderar faktiskt på att skicka mail en vecka innan med en liten påminnelse. Det som irriterar mig mest är de som sagt "Ja vi kommer ju såklart, men vi ska OSA ordentligt till värdparet!" och sen händer ingenting!
Kommer dom? Har dom ångrat sig? Och med tanke på att så många är allergiker eller vegetarianer etc så är det ju inte så lätt att bara skriva upp dem utan att de själva ringt till värdparet..
Vi har i inbjudan önskat att alla gästerna ska önska en låt samtidigt som de OSAr. Det har gjort det väldigt tydligt att man ska höra av sig vid OSA och inget annat.
Måste helt ärligt säga att jag inte fattar att det är så många som inte verkar veta vad OSA betyder?
Hur som helst är jag mest lite förundrad över de jag absolut inte trodde skulle tacka för inbjudan har gjort det men min bästa kompis har inte ens nämnt att inbjudan kommit.