• Rufsas

Svar på inbjudan, När??

Vi har i inbjudan önskat att alla gästerna ska önska en låt samtidigt som de OSAr. Det har gjort det väldigt tydligt att man ska höra av sig vid OSA och inget annat.

Måste helt ärligt säga att jag inte fattar att det är så många som inte verkar veta vad OSA betyder?

Hur som helst är jag mest lite förundrad över de jag absolut inte trodde skulle tacka för inbjudan har gjort det men min bästa kompis har inte ens nämnt att inbjudan kommit.

• Rufsas

Jag menar precis som Sebastiana skriver att man inte bara kan kasta ur sig ett "vi tror att vi kan komma". Definitivt OSA blir när man "anmäler" låt.

uppochhoppa, låtval är för de gäster som tackar ja till inbjudan. Har inte tänkt på det som du lyfter. Hoppas dock att de fattar vad OSA betyder.

• Rufsas
    uppochhoppa skrev 2010-05-04 21:07:26 följande:
    Tycker den är skitsmart - kanske lånar vi den när vi skickar våra inbjudningar :) Men jag måste komma på något bra då när man svarar att man inte kan --- - samtidigt - det kanske är det bästa att tydligt skriva ut att "svara ja eller nej" (OSA) senast xx datum. Särskilt om man har en bröllopshemsida som man hänvisar till för mer info kan man ju få till det bra!
    Klart ni får "sno" idén!

Vi har valt att inte ha en hemsida då en del släktingar är gamla och inte behärskar datorer så bra och vi ville inte gästerna att känna sig exkluderade. Däremot borde vi absolut formulerat meningen om OSA så som du beskriver ovan. Att SVAR senast ett visst datum. Förhoppningsvis behöver vi inte ringa runt till så många. Jag har en tendens att oroa mig i förväg.

• Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-07 08:42:11 följande:
    "Vi förstår att hunden måste ha ätit upp er inbjudan eftersom ni inte har svarat..." 
    Hahahahahaha!

Jag hade nog sagt: "Jag antar att ni inte kan komma eftersom ni inte har svarat?" Då skäms de nog rejält... Förhoppningsvis.

• Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-07 08:58:34 följande:
    Det är faktiskt sant! Vi hade 20 par som inte hade svarat när OSA gick ut.Vi ringde och kollade. Några trodde att de redan hade sagt ja, några trodde att man inte behövde svara om man inte skulle komma, någon hade glömt osv. osv.
    Pratade med min bästa kompis för några dagar sedan. Jag var lite undrande varför hon inte sagt något om inbjudan. Det visade sig att hon tyckte att hon OSAde när hon fick se PROTOTYPEN av inbjudan för två månader sedan. Ja, jag säger då det...
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-07 17:23:56 följande:
    Haha! Jag fick faktiskt en påminnelse om att jag inte hade svarat på en inbjudan till en fest. Men jag hade inte fått någon inbjudan - trodde jag!Jag hade ju fått se utkastet till mailet som alla (utom jag) fick. (Hur kunde jag missförstå det? )
    Haha, men min kompis fick ju faktiskt en riktig inbjudan. Så jag håller på dig... ;
Svar på tråden Svar på inbjudan, När??