Costa Rica
Vi planerar ett vinterbröllop och fick tips om att åka på bröllopsresa till Costa Rica. Någon som har varit där? Vad tyckte ni? Naturen, maten, stränderna, människorna etc...?
Vi planerar ett vinterbröllop och fick tips om att åka på bröllopsresa till Costa Rica. Någon som har varit där? Vad tyckte ni? Naturen, maten, stränderna, människorna etc...?
Jag har varit i Costa Rica två gånger och tycker att det är helt fantastiskt! Framförallt är naruren så vacker och varierar mycket från område till område och eftersom det är ett rätt litet land kan man ta sig runt till de olika delarna snabbt och lätt. Djurlivet är rikt, det finns så många vackra fåglar och fjärilar, flera sorters apor och ni kan simma med delfiner. Finns många fina stränder och människorna är trevliga!
Det enda negativa jag kan komma på är att det blivit lite väl amerikaniserat de senaste åren, men det märker man främst i San José där alla amerikanska fast food-kedjor finns numera.
Hoppas ni får en superhärlig semester!
Jag jag har varit där! Underbart land! Supervackert, trevliga människor, fina stränder och härliga platser! Man kan ta surflektioner också vilket är väldigt roligt!
Precis som ovan skriver så är det extremt amrekaniserat men om man inte har nått emot amerikaner så tycker jag verkligen att man ska åka dit!!!!
Spenderade 2 månader i costa rica och håller med om att det är mycket trevligt och gansak amerikanskt.
Vad man ska notera innan man planerar det som bröllopsresa är dock att det ät mycket mer "primitivt" än vad många bilder visar. Även de mest populära turistbyar har lergator och strömavbrott.
Okt/nov bör undvikas pg regnsäsongen, sedan bör man vara medveten om att det är mycket insekter i nov/dec.
Däremot är stränderna jättevackra, det är ett säkert land och ekoturismen är bra, några av smekmånadshotellen ser fantastiska ut..