Inlägg från: Maliinka |Visa alla inlägg
  • Maliinka

Värmlandsbrudar 2010

agtä3 och MrsMuffin: Tack för tipsen! Har kollat Haléns och Ellos plus en massa andra på nätet utan att hitta (förutom på specialsajter som är skitdyra). Igår hittade jag på Smultronstället men de var för dyra tycker jag, 349 kr för "kostymbyxor" som han kanske kommer att använda högst 2-3 gånger... Idag gjorde jag istället ett fynd på Lindex, köpte ett par fina enklare svarta byxor på rea för 119 kr Det får duga. Hoppas bara att de inte är för små, får testa det i morgon.

• Maliinka

agtä3 skrev 2010-06-02 21:38:50 följande:
    Vad bra! Hoppas de passar. Vad ska barnen ha på sig i övrigt?

De passar! Lite smala dock, men det är för att det är sådan modell. Sen ska han ha en vit skjorta och silvrig väst (beställt från Haléns) samt en röd fluga. Sexmånaderskillen ska ha vit långärmad body med krage samt en grå väst och fluga, samt ett par svarta mjukisar av något slag, har inte hittat vad än. Han kryper ju inte ens än utan rullar bara runt, och då är det smidigt med något mjukt och rullvänligt Sambon ska ha svart kostym med silvrig väst och röd kravatt, så tanken är ju att killarna ska matcha honom

• Maliinka

Har träffat frissan idag också, hade tänkt klippa mig men hon ville bevara längden och slinga istället, så då blev det så

• Maliinka

Min sambo är borta och kommer hem i morgon, men fick ett erbjudande igår som jag ska diskutera med honom i morgon... En gammal kompis till mig (gick på samma skola ett år men har inte haft kontakt på 10 år förrän nyligen, när vi fick kontakt på facebook) har utbildat sig till fotograf och hon har erbjudit sig att fota vårt bröllop. Det skulle bli ca 3 timmar, med porträttfotografering, foto med familjen, inne i kyrkan och mingel och grattis utanför kyrkan. Skulle då få 5 st "stora" bilder, en cd med 50 lågupplösta bilder samt en cd med 100 högupplösta... Detta skulle då kosta 1900 kr (då ingår resa till och från Göteborg). Har rätt begränsad budget, men detta kanske är något att satsa på? Rätt så bra pris väl? Vad tycker ni, någon som har koll på vad som är rimliga priser? Hade annars tänkt ha en tärna som fotar, hon är duktig men har ju ingen utbildning och kan inte redigera och så. Skulle ni anta erbjudandet?

• Maliinka
    VB blivande VD skrev 2010-06-05 16:52:55 följande:
      billigt!!!!vill hon/han fota på mitt bröllop med?
    Kan ju alltid fråga! Tror att hon egentligen är dyrare (håller på att starta eget). Vilket datum är det nu som ni gifter er?
  • Maliinka

Grattis Amorosa! Låter helt underbart!

Karlstadtös, härligt med hippa! Kul att det blev så bra!

Mrsmuffin, härligt att du inhandlat det mesta!

VB, visst minns jag den bruna randen Men kommer ni ha nytta av alla tallrikar sen, annars kanske ni kan hyra (som cajeli var inne på)?

Här är vi stressade upp över öronen. Exakt en vecka kvar idag. Egentligen är det någo inte så himla mycket kvar, så en del av det som jag känner som nervositet är nog helt enkelt nervositet. Men i det sista här nu så har vi bestämt att ha en tipspromenad för gästerna medan vi fotograferar eftersom det kommer ta längre tid än vi först trott, så den måste vi göra. Och skriva tacktal. Och ev. tal till varandra. Och checklista över dagen. Och packlistor. Säkert mer som jag inte kommer på just nu... Är även lite irriterade på våra föräldrar som bestämmer saker över våra huvuden... grr...

Ingen semester här inte, då jag är föräldraledig och sambon arbetssökande...

• Maliinka

VB: Oj, det var billigt!
    Bobods: Skönt att de hade tid!

Imorgon ska sambon till Degerfors och hämta kläderna han ska hyra... Jag ska kolla efter något hårsmycke... Och vi ska göra klart vår tipspromenad... Annars har vi nog det mesta under kontroll tror jag Jo just ja, köpa brie och så ska jag baka lite bröd (förmodligen på onsdag). Men sen så... måste vi vara klara! Ujujuj, ska bli skönt när allt detta är över, är så nervös att jag inte kan somna om kvällarna... Hugaligen! Nej just ja ett par saker till, skriva tal till blivande maken samt tacktal till gästerna... Hilfe! Är verkligen ingen talare och känner nästan lite ångest inför det...

• Maliinka

VB - okej, blir säkert jättebra, litar på dig Vet du än om du kan göra tre tårtor liksom ovanför varandra på ställning, eller blir det två st som står på varandra? (Vet inte hur jag ska skriva men du vet vad jag menar ) Kul också att handla på IKEA, låter som att du gjort en del fynd!

Vi har förresten bestämt att mannen ska hålla tacktal från oss båda, men jag måste ju ändå förbereda tal till honom! Han är på svensexa ikväll så jag sitter nog en stund ikväll när barnen sover...

• Maliinka

Tack Cajeli!
    Vi har också firat Midsommar idag, först lunch hos föräldrarna och sen dans vid Träfotere, det är först nu på kvällen som det varit stressigt, har varit till lokalen (Träfotere igen) och ställt i ordning bord bl.a.

Är fortfarande inte klar med mitt tal till blivande maken Men har det lite grovhugget, ska slipa på det i morgon...

Hoppas allt rullar på för er alla! God natt!

• Maliinka

Tack MrsMuffin och agtä3!

Dagen var förstås fantastisk men det var ett under att jag inte började storböla i kyrkan, så vackert var det! Klänningen blev jättevacker tack varje V:s kompis, och tårtorna som VB bakat var också superfina och otroligt goda!

• Maliinka

Maliinka skrev 2010-06-27 22:48:47 följande:
    Klänningen blev jättevacker tack varje V:s kompis,

VB:s kompis skulle det stå förstås...

Sorry VB om jag var lite kort och stressad när vi sågs, fotograferingen vid kyrkan tog längre tid än vad jag trott så jag var stressad när vi kom ner och ville liksom inte att gästerna skulle behöva vänta längre på att få mat

Jag hör av mig i morgon och så bestämmer vi när vi ska komma med tårtställningen. Tårtorna var jättevackra och goda. De gjorde succé, verkligen

• Maliinka

VB, alla var så imponerade av klänningen! Min frisör sa att hon sett jättemånga brudklänningar men att den här var den vackraste, att den gav henne rysningar... Det kan du hälsa din vän! =)

• Maliinka

(Du kan också säga att min mamma sydde på en jättefin spets nertill eftersom det första sömmerskan klippt den för kort...)

• Maliinka

Så, nu ammar jag inte längre...

VB, tack så mycket Nej, marskalkarna bar ut tårtan och det gick kanonbra En kompis (den tjejen som har bloggen ovan) säger att hon har massor av kort på tårtan, har inte sett dem dock (förutom en på håll i bloggen) men hoppas att någon av dem är tillräckligt nära och bra! Hon hade även när jag stod och skar.

Foto tror jag är bra att tänka 1,5 timmar. Vi fotade själva en timme före vigseln och det var lite kort. Efter vigseln hade jag räknat på snabba gruppfoton på oss och brudföljet men det tog typ 45 minuter ändå.

• Maliinka

agtä3 - Tack Ja, det känns jättebra att vara fru, vi håller på och kallar varandra för "fru" "make" och "äkta man" hela tiden här hemma Känns det bra själv då?

• Maliinka
    agtä3 skrev 2010-06-30 19:37:49 följande:
    maliinka: Det känns precis som vanligt... Vi har ju bvarit tillsammans länge och har en hel hög med barn, så det var ingen stor grej. Men känns lite konstigt att säga min man istället för sambo
    Håller iofs med, vi har varit tillsammans i över 7 år, förlovade i 5 och har två barn ihop, så på så sätt var giftermålet mest en formalitet, vi skulle ju liksom hålla ihop ändå ju - men det var ändå en himla speciell känsla att stå där framme vid altaret, och hela resten av dagen var speciell - den känslan vill och försöker jag bevara så länge det går, bland bajsblöjor, vaknätter (kolla tiden ) och vardagsbestyr
Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010