• eigollet

Less och irriterad.

Jag förstår din frustration, min M2b är hopplöst oplanerad.... Jag har inga råd att ge, jag behöver själv, så jag lånar ett hörn på tråden.

Vi gifter oss i oktober, men är måste fixa allt nu innan sommaren eftersom vi driver lantbruk och min bästa kompis dessutom gifter sig i augusti med typ 200 gäster...

JAG fixar allt med kontakter, inbjudan, bokningar osv. Inte mig emot, jag är grym på sånt. Eftersom att han inte är det så såg jag framför mig fria händer att ge alternativ och bara checka av med honom för beslut.
    Men icke! Han är helt plötsligt superintresserad av alla möjligheter, vill kolla upp själv och så där, men det HÄNDER ju inget!!
    Visade inbjudningarna som behöver beställas typ nu och han rynkade lite på näsan (trots att jag gett 5 olika alternativ...) Då bad jag honom kika runt på hemsidan vi ska använda efter något annat han kanske gillade mer (av typ 6000 olika mallar). Gjorde han det? Nej.
    Så jä***la irriterande att jag håller på att gå sönder!! Jag är så att jag gör redig research, plockar ut ett mindre antal alternativ jag gillar, stöter och blöter med syrran och min bästis, beslutar, beställer.
    Medan min m2b kastar sig ner i brochyrer och på internet för att komma fram till: Inget. För att sedan i sin tur bli irriterad om jag lite fint poängterar att "vi kanske ska bestämma så att jag kan beställa/boka?".
    GAAAAAAAH

• eigollet

Nästan samma som för happyE hände mig härom dagen, då min m2b faktiskt bestämde vilka inbjudningar vi ska skicka efter och dessutom för egen maskin började kolla kläder! Sen kröp det fram att han pratat med sin kollega om att han tyckte det var lite jobbigt med allt mitt planerande och denne hade då svarat:
    "jamen, hon har ju säkert en bild av sitt bröllop i huvudet sen tonåren och ser jättemycket fram emot dagen och tycker att det är viktigt att allt blir rätt. Tänk dig, det är som om du hade bestämt träff med Bon Scott om fem månader!" (AC/DC:s framlidne sångare, för er som undrar...)
    DÅ trillade poletten ner hos min AC/DC frälste m2b och nu efter att jag NÄSTAN gett efter för Simpson-tårtan (brrrrr...) så är det harmoni i stugan!

Svar på tråden Less och irriterad.