• Comborama

Hur träffades ni?

Hej alla ni underbart kära som går i bröllopstankar.
    Jag är journalist och är väldigt nyfiken på att veta mer om dig som har en annorlunda/romantisk/spännande/rolig berättelse om dig och kärleken. Har du en historia att berätta? Hör i sånt fall jättegärna av dig till mig på sara@comborama.se

Även du som något annat intressant att berätta är välkommen att höra av dig. Det kan vara allt ifrån en ovanlig sjukdom till ett spännande äventyr till en livsomvälvande händelse.

Varma hälsningar, Sara

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • minimis

Jag och min sambo blev tillsammans på högstadiet och ska nu, 13 år senare, gifta oss. Kanske kan vara kul?

• Pyttsan

Vi träffades i misstag via Facebook. Vi hade varit tillsammans ett tag innan jag förstod att det var så det gått till, själv trodde jag att det var via gemensamma vänner. {#lang_emotions_smile} vi kommer från grannkommunerna och har till och med studerat vid samma universitet, suttit i samma kårfullmäktige och dansa i frack och långklänning utan minsta intresse för varandra. Sen plötsligt 10 år senare..på FB.{#lang_emotions_sealed}{#lang_emotions_innocent}

• Jossebosse

Träffades i ett par kompisars källare på en maskerad med temat After ski...Mitt i sommaren!
    Då hade min kompis pratat och gjort "reklam" för honom i månader:
    ÅH det finns ingen som ger så goa kramar som han...
    Han är som en stor nallebjörn. mm mm...
    Var rent utsagt vråltrött på honom innan vi ens träffats!
    Men sen kom han där i sina termobrallor och svettades, jag kunde inte hjälpa det... jag föll som en fura!

Och hon hade rätt: Det finns ingen som ger så goa kramar! {#lang_emotions_heart}

• knyttan

Vi träffades på baren "El Único" (den ende) i Buenos Aires!! Vart ska man annars träffa sitt livs kärlek, liksom?

• ulf g johansson

Till minimis!
    Kanske vara kul! Det kanske också ett sätt att se på saken! Jag hoppas att du gifter dig av kärlek, annars kan det inte bli kul!
    Men ok det är jätteviktigt att vara gift om man bott så länge tillsammans! Sambolagen är inte alls lika säker som äktenskapsbalken! Framförallt vid skilsmässa och dödsfall är det jätteviktigt att vara gift!
    Lev väl och lycka till!
    Ulf G Johansson vigselförrättare!

• Seaturtle

Halloj!

Jag och min blivande irländska man träffades i Sydney på en pub som heter "Three wise monkeys". Jag hade varit i Sydney 11 dagar och han i 3 dagar. Vi har hängt ihop i 7,5 år och bott i Australien, Irland & nu bor vi i Sverige.
    Förra sommaren fick vi vår son{#lang_emotions_smile} och nu är det dags för bröllop{#lang_emotions_smile}!!

• Sanna2010

Vi träffades via en dejtingsida på nätet. Jag e feg när det gäller att gå på dejter när man inte "vet" vem människan är.

Min bästa kompis svåger, jobbade med min "dejts" bror... Fick alltså höra på omvägar att de va en bra kille!

Så jag vågade gå på dejt och det ångrar jag självklart inte! Träffade ju min livs kärlek

• Lindahl

Träffade min blivande man genom en gemensam kompis... vi har under många år träffats av och till och haft våra förhållande på vars ett håll. När vi väl var singlar försökte jag para ihop honom med en gammal granne till mig för jag skulle absolut inte ha något förhållande....och se hur det gick....
    Nu flera år senare har vi en underbar liten son ihop och gifter oss till nyår....

• minimis

ulf g johansson skrev 2010-05-18 21:54:06 följande:
    Till minimis! Kanske vara kul! Det kanske också ett sätt att se på saken! Jag hoppas att du gifter dig av kärlek, annars kan det inte bli kul! Men ok det är jätteviktigt att vara gift om man bott så länge tillsammans! Sambolagen är inte alls lika säker som äktenskapsbalken! Framförallt vid skilsmässa och dödsfall är det jätteviktigt att vara gift!Lev väl och lycka till!Ulf G Johansson vigselförrättare!

Mitt kanske kan vara kul syftade på en ev. artikel. Inte äktenskapet.

• jazzie78

Hej

Jag och min blivande man träffades på mötesplatsen.se för snart 2½ år sen. Det tog oss ca 4 månader innan vi bestämde oss för att ha vår första dejt. Innan dess var det prat i telefon, mail och MSN.
    Nu har jag flyttat till hans hemstad 60 mil från min födelseort och nu ska vi gifta oss! :o)
     Jag har träffat mitt livs kärlek!!!

Svar på tråden Hur träffades ni?