• Yarrow

Inbjudningarna äntligen iväg!

Nu är ÄNTLIGEN våra inbjudningar utskickade. Sände iväg dem förra veckan och de allra sista fick sina inbjudningar i måndags. Vi gifter oss den 28 augusti och alla säger att vi är sent ute. Men ja, nu är det gjort!

Ingen annan som är sen med inbjudningarna?

Funderar nu på om festhäftet och vigselpogramet ska gå i samma tema som inbjudningarna eller kan man ha ett annat tema på dem? Vad tycker ni?

La upp våra inbjudningar i galleriet om någon är nyfiken.

• Svar på tråden Inbjudningarna äntligen iväg!
  • Senilia

Gahhh, vi gifter oss den 13/8 och jag tänkte få ut inbjudningarna i helgen. OSA har vi satt 13 Juni - då har de ju en hel månad på sig att svara.. =)

• Tjena

Vi ska också gifta oss 28/8 har inte fått iväg inbjudningarna än... är lite att fixa med och vi har inte så mycket tid... hade tänkt skicka i slutet av april men så blev det inte...

vad har ni för osa Yarrow?

• Yarrow

Men ååååh. Haha :) gud va skönt att det inte bara va som är sent ute. Kändes som om alla bara väntade och väntade...

Vi har satt OSA den 31 juli för de är den dagen vi ska ha sista mötet med cateringfirman. Så de har ju faktiskt ett bra tag på sig att svara. Vilket är bra för det är många egna företagare o.s.v. De har alltid svårt att boka upp sig...

• stavfellet

gifter oss 14/8 och inga inbjudningar ute än Fast de närmsta vet om det redan.

• Yarrow
    stavfellet skrev 2010-05-06 17:10:27 följande:
    gifter oss 14/8 och inga inbjudningar ute än Fast de närmsta vet om det redan.
    Nu känner jag mig helt plötsligt lite lugnare. Hehe. Är en tjej här på jobbet som gifter sig i oktober. Deras inbjudningar är redan ute och hon har redan köpt sin klänning. Tror det kanske va därför jag blev lite stressad.. Haha.

Kommer era inbjudningar gå i samma tema som resten av trycksakerna?

• Tjena

Vi kommer väl att följa temat hyfsat om man säger så hehe.

Vi har också pratat om att ha osa till 31 juli, känns lagom med 5 veckor innan... helgen därefter ska vi åka till Tyskland och shoppa till festen:)

• Blivandefrueriksson

Vi gifter oss den 3 juli och skickade ut igår Osa sista Maj så tycker inte du är sent ute..

• Yarrow

Ja, antingen är man sent ute eller så är man tidigt ute..

:)

• Blivande fruB

Vilka supermysiga inbjudningar! Jag har skickat våra idag och vi gifter oss 7 augusti, osa är satt till 15 juni. Alla bröllopstidningar skriver ju att man skall skicka inbjudningarna ca 8 veckor i förväg men det tycker jag kanske är aningens tight. I alla fall om det kommer en semesterperiod emellan.
    Lycka till!

• Yarrow
    Blivande fruB skrev 2010-05-06 21:17:24 följande:
    Vilka supermysiga inbjudningar! Jag har skickat våra idag och vi gifter oss 7 augusti, osa är satt till 15 juni. Alla bröllopstidningar skriver ju att man skall skicka inbjudningarna ca 8 veckor i förväg men det tycker jag kanske är aningens tight. I alla fall om det kommer en semesterperiod emellan.Lycka till!
    Jag håller verkligen med! Det är ju nu de flesta börjar planera sin semester ändå!
  • Yarrow

Tack så mycket förresten! Kollade på era med, Snygga!

• stavfellet
    Yarrow skrev 2010-05-06 17:13:11 följande:
    Nu känner jag mig helt plötsligt lite lugnare. Hehe. Är en tjej här på jobbet som gifter sig i oktober. Deras inbjudningar är redan ute och hon har redan köpt sin klänning. Tror det kanske va därför jag blev lite stressad.. Haha. Kommer era inbjudningar gå i samma tema som resten av trycksakerna?
    Å andra sidan bestämde vi oss för bröllopsdatumet i slutet av mars och veckan efter det blev det klart att vi ska flytta från en stad till en annan (nästa vecka) så tiden har väl inte riktigt räckt till

Våra inbjudningar blir gjorda av en tapet som är vit med grått mönster och ev ett grönt band runt. Så, nej, det blir inte samma på resten. Vi kör nog på enklast möjliga då sambon kommer jobba masor i sommar och jag är hemma med sonen. Lagt prinsessdrömmarna på hyllan en aning Frånsett klänningen, för den är min dröm!

• Katarina Michael

Vi ska gifta oss den 7 augusti och skickade iväg dem denna veckan, med osa 1 juni.

Fast och andra sidan så skickade vi ut "save the date" redan i december tillsammans med julkorten så jag kände ingen bråska att skicka inbjudningarna. Ville heldre dem skulle bli perfekta och kanske lite sena än fula och "i tid"...

Men visst hade de inte varit för save the date korten så hade jag nog kännt mer bråska eftersom de ändå är under semestermånaden vi ska gifta oss och folk kanske kunnat planera in annat...

Talan om ibjudningar så fick jag reda på igår att min sambos kusin inte kommer för de kan inte ordna barnvakt är ursäkten, sånt blir jag irriterad över för de har vetat om bröllopet sen december och de är fortfarande 3 månader dit och kusinens sambo har väl familj som kan ta barnet. Antingen vill de inte komma och då kan de komma med bättre ursäkt än så, eller belv de surar för vi önskade bröllop utan barn "Vi träffar gärna er barn, men en annan dag än denna" och då kan dem säga de. Jag förstår mer folk som är ärliga och säger de inte vill komma utan sitt barn än dem som använder saknad av barnvakt.

Vill dem inte komma så fine, gillar bara inte ursäkten....ska tillägga de inte sagt ngt till oss utan detta har vi hört omvägar...

• Tjena

Verkligen tråkigt när folk gör så!

Min farbror kom inte på sin brors bröllop (min pappa) bara för att inte barnen fick följa med... tänk ändå... ens bror!!!

• Yarrow
    stavfellet skrev 2010-05-07 09:41:58 följande:
    Å andra sidan bestämde vi oss för bröllopsdatumet i slutet av mars och veckan efter det blev det klart att vi ska flytta från en stad till en annan (nästa vecka) så tiden har väl inte riktigt räckt till Våra inbjudningar blir gjorda av en tapet som är vit med grått mönster och ev ett grönt band runt. Så, nej, det blir inte samma på resten. Vi kör nog på enklast möjliga då sambon kommer jobba masor i sommar och jag är hemma med sonen. Lagt prinsessdrömmarna på hyllan en aning Frånsett klänningen, för den är min dröm!
    Åh, inte som vi då som planerat bröllopet sen april förra året. Haha.

Va fint det låter! Tapet är så bra till så mycket :)

• Yarrow

Åh va tråkigt att folk uteblir för en sådan sak. Nu har vi ju inget barnförbud alls då många av våra vänner är nyblivna föräldrar och det finns inte såå många andra "stora" barn i familjen eller blans vänner ändå.

Men ändå, man kan väl vara ärlig i alla fall och inte skylla på en massa saker!

Svar på tråden Inbjudningarna äntligen iväg!