• BMTS

Hur undvika att gråta i kyrkan??

Både jag och min sambo är bland de mest lättrörda människor man kan tänka sig. Varken han eller jag kan ens lyssna på vår vigselmusik utan att gråta och hur ska det då bli i kyrkan! Jag ser för mig hur både jag och min blivande man står där och gråter och knappt får fram våra löften, smink som rinner och jag vet inte allt. Hur undviker man att gråta? Har ni några tips till oss?

• Svar på tråden Hur undvika att gråta i kyrkan??
  • mrsJR

De tips jag kan komma på är väl att försöka tänka på något annat, inte ta det så allvarligt, inte titta på varandra....MEN jag tycker inte du ska lyssna på dem! Man vill väl vara närvarande i stunden, är ju trots allt ett av livets stora ögonblick. Vad gör det om man gråter, det är bara fint tycker jag. Se bara till att ha näsdukar till hands (förvarna tärnan om du har någon)

Jag kommer säkert själv gråta som tusan men det spelar ingen roll. Jag gifter ju mig med den jag älskar mest av allt och lovar honom evig kärlek så det kan ju inte bli annat än känslofyllt och romantiskt. Precis så som det ska vara. 

• Sebastiána

Alla kommer att tycka att det är gulligt Min svåger var så superrörd när han gifter sig och grät floder.

• Aleta

Gråt!

Det är bara vackert, se till att ha näsdukar tillhands bara.

• a n n a

man undviker att gråta genom att tillåta sig att gråta

det är precis som med barn, ordet "inte" försvinner i ordern "gråt inte" och så tokbölar man, men om man sagt "ok jag får gråta" så slipper man pressen

tror jag :)

• fibobs

Går det....att undvika att gråta.
    Jag gråter jämt! Till allt och vid alla tillfällen....filmer, bröllop, barn som gör dansuppvisning, mannen som säger att han älskar mig....ja åt allt.
    Så det blir ingen lätt uppgift för mig...eller min blivande. Han är ännu mer gråtmild :o)

• BrideBecks

Tillåt dig gråta. Då kommer du slappna av och kanske inte blir lika spänd över det.

Och vad gör det om ni gråter, ni har rätt bra anledning till det.

Näsdukar och vattenfast mascara är något jag kommer utrusta mig med ifall floderna sätter igång. Jag vet inte alls hur jag kommer reagera, nu när jag se bröllop på tv så blir jag rörd varje gång, men det kanske inte alls blir så på sitt eget bröllop??

• Algot 30 juli

Mitt tips är att lyssna på låtarna ni ska ha, läsa texten för varandra högt många gånger hemma (eller i alla fall var för sig, men högt) och gråt... 

Det var så jag klarade av att läsa en dikt på min sons namngivning. Hans pappa grät en halv flod när han skulle läsa en annan dikt, men det gick ju bra det oxå =)

Och ställ in er på att ni kommer att gråta, då blir det ingen stor grej utav det! Det är fullt naturligt och jättevackert!

• BrideBecks

Är numera gift och tårarna gick inte att göra något åt. Men det gjorde absolut inget alls. Jag, min man, hans marskalk, mina tre tärnor + så långt jag vågade titta ut mot publiken hade inte ett öga torrt

• jossankossan

ja du, du ska nog va glad för att du gråter. själv skrattar jag när jag blir nervös..=) när vi var å öva i kyrkan fick jag inte fram löftena för att jag bara skratta..blev många "tagningar"...
    så jag hoppas på att gråta istället!=)

• Javah

Jag gråter jämt, flea gånger om dagen oftast...lättrörd jaaa!

Men, jag grät ingenting under vår vigsel, knappt något under hela dagen... Mysko?

• aikidoaasa

Jag och min sambo är lika dana. Men istället för att vi ska försöka hålla masken och inte gråta så har vi sagt att "äsch! Alla våra kompisar vet redan vilka lipsillar vi är! Varför ska vi då inte kunna visa det på en sådan här udnerbar dag!?"

• passionsblomman

Inget att ens försöka göra något åt! Det enda viktiga är näsdukarna. (en toarulle i BH:n kanske?) så man kan fräsa, ta sig samman och säga det man ska.

Svar på tråden Hur undvika att gråta i kyrkan??