Jag skulle då inte klara av att sjunga den själv. Skulle gråta floder redan vid introt... Inte det som är meningen vid en glädjens dag direkt. Vet många som tänder ljus framme vid altaret som minne. Man ser som brudparet ljusen och känner sina bortgångnas närvaro.
Många jag pratat med har tyckt att det har varit lagom, att tända ljuset medan prästen talar om att det är för dem som inte kunde närvara.
Genom att sjunga eller göra något för att hedra någon annan än den man ska gifta sig med under vigseln skulle för min egen del kännas lite känstigt. Skulle en sång framföras av min make skulle jag ju önska att den var till mig. Det är ju trots allt vi som gifter oss och det är en glad dag!
Missförstå mig inte. Det är en så fin tanke och otroligt rörande. Verkligen. Jag vet hur det känns att inte ha de man älskar hos sig. Alla har på ett eller annat sätt förlorat någon som man hade velat dela speciella dagar med.
Detta är bara mina egna tankar, eftersom du frågar. Men jag skulle absolut hålla fast vid tanken att hedra och tänka på de som gått bort. Men kanske göra något som inte gör att det kommer för många tårar av saknad och längtan. Genom att inte ens diskutera tanken med din blivande, kan det vara som upplagt för ett otroligt känslosvall.
Ha en bra dag!