• flisaaa

    Sura kollegor..

    Jag ska gifta mig i höst. Jag har bjudit in 2 st från jobbet som jag är lite mer privat med än de andra. Nu är resten,nästan i alla fall sura för att jag bara bjöd 2 st. Nu känner jag mig utstött pga av detta. Har jag gjort något fel? Är det fel att bara bjuda de jag vill tex från jobbet.. usch detta har blivit jobbigt

  • Svar på tråden Sura kollegor..
  • Lantlolla

    Förklara. Prata med folk. Bjud alla till vigseln. Förklara. De flesta missförstånd går att klara upp om man pratar med varandra.

  • flisaaa

    Men om jag inte vill bjua alla till vigseln? Måste man?

  • Mia 77

    Man kan nog inte hindra folk från att komma till vigseln, iaf inte om det är i kyrkan.


    Men tycker dina kollegor beter sig otroligt omoget. Tycker du ska prata med dom och förklara att ni bara bjudit de närmaste

  • Trasan99

    Det där är alltid svårt. Jag bjöd också två kollegor, men de andra var förstående. Jag är lärare, och har faktiskt fått frågor från eleverna om några andra lärare var med på mitt bröllop, och där kom följdfrågor "varför bjöd du inte x om du bjöd y och z?". Svårt att förklara för dem, men kollegorna var i alla fall förstående. 


    Jag tror, som ovanstående, att det är viktigt att vara ärlig och prata. Förklara begränsningar i budget, ev. festlokal osv. Att folk inte förstår...

  • flisaaa

    Men om jag bjuder in till vigselakten då? Det borde väl räcka? Att de är hjärtligt välkomna då..

  • Moi mokulat

    Jag bjöd två gamla kollegor, men inte tjejen som jag umgicks med när jag träffade min m2b. Nu i efterhand ångra jag att jag inte bjöd henne. Men man ju inte ge inbjudan nu när hn vet att alla kommer. Sen är jag lite sur för att hon har haft fester och vi har inte varit bjudna.

  • Lara C

    Att bjuda in övriga till vigseln är en bra idé. Och även om det är en liten arbetsplats så borde ju folk ha förståelse för att man är närmare vissa än andra.


    Jag kommer bara att bjuda en tjej från jobbet. Vi umgås litegrann privat och våra respektive har träffats. Om jag skulle bjuda in fler skulle det vara svårt att dra gränsen och jag skulle behöva bjuda 10-15 personer för att inte trampa någon på tårna och det känns som alldeles för många då bröllopet inte är jättestort.


    Och jag skull bli jätteglad om några av dem kommer till kyrkan även om de inte får en formell inbjudan dit.

Svar på tråden Sura kollegor..