• Moviegirl

Någon mer än jag som är golfänka???

Vi är ett par på 46 år som bott ihopa och fölovat oss i 2 år och vi har utflugna barn men min hobby är mina hundar och hästar och min man har golfen men jag är hos hästarna 2 gånger per dag mellan 7-9 och 17-19 men min man spelar golf alltid efter jobb så sticker han iväg och kommer hem kl 21 sen ser tv och äter och somnar sen på helger iväg till kl 18 sen samma visa så ses det gör vi sällan för golfen går först alltid vi gör inget tillsammans och det äv väl i för sig bra eftersom han övergått till golf från att vara alkoholist sen han var 14 år men idag nykter sen 1 år och golfen är han besatt av nu och anser att det är hans frtitidsintreese hans skall ha som terapi men vi ses knappt.hans kompisar är likadana men dom åker på golfresor ofta utan fruar så jag undrarr någon som är i samma sits???

• Svar på tråden Någon mer än jag som är golfänka???
  • SkogsNorpan

Du är inte ensam om att vara xxänka, det är nog vanligare än du tror. Om du känner dig ensam så kan du väl hänga med de andra gubbarnas respektive.
    Dock låter det som din man ersatt ett beroende med ett annat, visst detta är ju nyttigare för kroppen men varför gör han det? Kanske är det "enda" sättet för honom att inte dricka sprit att ständigt aktivera sig, vilket ju tyder på att han behöver hjälp!!!
    Jag tycker du ska prata med honom och föreslå att ni i alla fall avsätter en kväll i veckan till varandra! Då ni gör något ihop och pratar!!
    Lycka till å hoppas ni hittar tillbaka till varandra å känslorna!

• Sebastiána

Jag känner ett gäng golfare och det verkar som man "blir fast" när man väl börjar spela. Alla jag känner som spelar golf gör det så fort de kommer åt. En fd granne till mig flyttade till vårt bostadsområde enbart för att det låg nära till golfbanan och där var han nästan all ledig tid.

Svar på tråden Någon mer än jag som är golfänka???