• Snigel Bee

Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg

Har inte hunnit att gå dit än! Hann bara me Tonys, Remahns och Johans högtidskläder!
    Av alla dem va Johans trevligast! Tiden inne i Tonys var bara mest tortyr så som d va mot en och varandra! Orkar inte ens gå in på de så jobbigt var det.
    Remahns var trevliga från början men så fort man hade prövat tre så va de plötsligt trötta på en och då kände man sig mest i vägen! Efter prövandet så låg d lite saker här och där (hon som hjälpte mig i butiken la sakerna där typ underkjolar, plast från klänningarna). Då kom d nån och frågade varför d va stökigt och då pekade en av d som jobbade där på mig och sa "de e hon den där bruden" så där elakt! Jag har inte lagt sakerna där men klart att det blir stökigt efter att man prövar. Sedan så vet jag inte hur ni är men när det gäller brudklänning som jag har på mig på en väldigt speciell dag och när jag dessutom betalar 15 000 för den så vill jag se mig om ordentligt först!! Det tkr inte jag har konstigt men de verkar de flesta tycka inne i butikerna! Man ska helst bara pröva 2-3 sen bestämma sig, annars sticker de bara och lämnar eller får en och känna sig dum så man går själv. Riktigt dåligt!

• Snigel Bee

Ok så nu har jag varit inne i Ramonas också! Va helt förberedd på att de skulle vara jättebitchiga.. men dom (hon) va ju jättetrevlig!! :O Ja va helt shockat för jag har läst en hel del dåligt om dem! De verkar variera mkt på hur de behandlar sina kunder! Tråkigt! Det är ju något väldigt spec att få gå o prova brudklänningar det vill man minnas som något kul!

• Snigel Bee

Men det är inte bara denna tråd! De e många som gett dem dåligt betyg på olika forum! De e nog olika personer som jobbar och som är väldigt olika! Jobbigt som sagt!

• Snigel Bee

Fast det är ju skillnad på dåliga dagar och så som folk berättar att de har blivit behandlade! Ja har sj jobbat med service och visst ja va inte ALLTID värsta glad men ja va aldrig elak eller mindre hjälpsam! Sen är detta inte som att gå in i en vanlig affär och de tkr jag att man måste tänka på när man har en brudklänning affär! Det är en väldigt spec tillfälle!! =)

• Snigel Bee

Det skulle ju vara det absolut bästa! Om folk vågade säga ifrån direkt när man blir ialla behandlad! Då får dem antingen tillfälle och fixa det eller att de helt enkelt skäms och fattar att man inte kan behandla folk hur som helst och komma undan me det!

Yarrow skrev 2010-07-14 18:41:00 följande:
    Jag håller med dig. Men man måste ju tänka på att alla uppfattar inte saker lika. Om någon tillexempel skulle säga till mig att tyvärr har vi nog inte så många klänningar i din storlek så skulle jag bara. "Nä okej, tack ändå".. Medan en annan kanske skulle ta det som om hon påpekade att man va tjock. Missförtå mig rätt, är man i service-yrket så ska man ju ha det glada ansiktet på alltid. Men jag förstår inte vitsen med att tracka ner på personer på personer bakom ryggen. Det enda rätta är ju att gå tillbaka till personen i fråga och säga "Ursäkta mig, men jag tog faktiskt illa vid mig av det där du sa/gjorde"

• Snigel Bee

Håller me!! Som du sa det e mkt pengar och det är ett väldigt spec tillfälle!! De måste ha tålamod och vara trevliga annars tycker jag inte heller att de ska vara där!

kikki kikki skrev 2010-07-15 21:38:54 följande:
    Jag anser att har man ett yrke som man själv valt där det ingår att vara hjälpsam och trevlig så ska man vara ...just ..hjälpsam och trevlig......annars så kan dom som inte är trevliga byta jobb.Den personen/erna som är otrevliga måste ändå veta med sig att dom inte trivs med sitt jobb och inte kan hålla humöret uppe så som dom borde göra!Hur skulle det se ut om en bilförsäljare var otrevlig????Han skulle få sparken på en gång.Om man betalar 10 000-20 000 för en klänning så är det inte för mycket begärt att bli trevligt bemött.

Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg