• Yarrow

Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg

Jag måste också säga tt jag är lite förvånad när jag läser denna tråden.

Va inne på Ramonas för någon månad sen för att kolla efter en galaklänning. Jag är också utav den större sorten så min första fråga va om de hade några större klänningar alls.

Hon som va där då va så hjälpsam, fick prova flera olika klänningar. Jag kom mitt i skiftbyte så efter ett tag fick jag hjälp utav en annan kvinna som va minst lika trevlig hon. De frågade massvis om vad jag tyckte och kom med förlsag på hur man kunde sy om klänningar så de skulle sitta bättre (smal midja, breda höfter).

Problemet med sånna här trådar är att missnöjda kunder har en tendens att låta mer än nöjda kunder. :(

• Yarrow
    Bäst i test skrev 2010-07-13 19:58:33 följande:
    Det är bara bra att folk avreagerar sig här när de fått dåligt bemötande.. Vem vet, Ramonas ägare kanske får syn på inläggen och gör något åt saken så slipper fler råka ut för samma otrevligheter.

Ja, jag jobbar ju själv i en kundtjänst så det är väl därför jag tycker så.

Folk skriver ofta mycket dåliga saker om oss på forum och dagligen får vi telefonsamtal från folk som väljer bort oss p.g.a av detta.

Tråkigt, när vi har hundratals nöjda kunder varje dag men de låter tyvärr inte lika mycket som de missnöjda kunderna.

Sen är det alltid tråkigt om man blivit dåligt bemött men alla kan ju faktiskt ha en dålig dag. Tycker det är bättre att "varna" varandra om dåliga varor i stället.

• Yarrow
    Snigel Bee skrev 2010-07-14 18:10:12 följande:
    Fast det är ju skillnad på dåliga dagar och så som folk berättar att de har blivit behandlade! Ja har sj jobbat med service och visst ja va inte ALLTID värsta glad men ja va aldrig elak eller mindre hjälpsam! Sen är detta inte som att gå in i en vanlig affär och de tkr jag att man måste tänka på när man har en brudklänning affär! Det är en väldigt spec tillfälle!! =)
    Jag håller med dig. Men man måste ju tänka på att alla uppfattar inte saker lika.

Om någon tillexempel skulle säga till mig att tyvärr har vi nog inte så många klänningar i din storlek så skulle jag bara. "Nä okej, tack ändå".. Medan en annan kanske skulle ta det som om hon påpekade att man va tjock.

Missförtå mig rätt, är man i service-yrket så ska man ju ha det glada ansiktet på alltid. Men jag förstår inte vitsen med att tracka ner på personer på personer bakom ryggen. Det enda rätta är ju att gå tillbaka till personen i fråga och säga "Ursäkta mig, men jag tog faktiskt illa vid mig av det där du sa/gjorde"

• Yarrow
    Snigel Bee skrev 2010-07-14 18:46:55 följande:
    Det skulle ju vara det absolut bästa! Om folk vågade säga ifrån direkt när man blir ialla behandlad! Då får dem antingen tillfälle och fixa det eller att de helt enkelt skäms och fattar att man inte kan behandla folk hur som helst och komma undan me det!  

Precis!

Lite därför jag tycker sånna här trådar är meningslösa. Inget blir liksom bättre utav det hela förutom att någons känslor kan bli sårade.

• Yarrow
    Mymlan16 skrev 2010-07-15 15:50:28 följande:
      Tycker till viss del du har rätt - men om man läser det här, jobbar på Ramonas och känner sig träffad av kritiken borde man skärpa sig. Och vet man med sig att man tillhör de trevliga expediterna så behöver man inte ta åt sig! För det är inte dem som vi "stört oss på"....
    Jag håller inte med, jag tror ingen skulle må bättre av att läsa folk som pratar skit bakom ryggen på en på ett forum.

Varesig personen i fråga varit otrevlig eller inte.

• Yarrow

Jag måste bara säga, igen. Jag håller med om att man självklart ska vara trevlig när man har ett servicejobb.

Men en sådan här tråd löser ingetting. Ifall man känner sig dåligt bemött tar man upp det med den personen.

Jag ser ingen poäng i att behöva skriva av sig bakom ryggen på folk, va hände med att behandla andra som man själv vill bli behandlad? Ifall man man kände sig dåligt bemött så är man faktiskt inte mycket bättre själv om man gå och pratar skit bakom ryggen på personen i stället för att vara Ärlig och ta upp detta med personen.

Det är vad jag tycker.

• Yarrow

fryser skrev 2010-07-16 19:54:45 följande:
      halloooo jag tog upp det med hon som sålde klänningen till mig o talade om att min blivande var väldigt besviken o blivit dåligt bemött men hon sa att hon skulle ta till sig det o tyckte att dte var tråkigt att det hade blivit så. men när jag kom tillbaka några v senare o skulle köpa slöja p underkjol var hon inte alls lika trevlig o tillmötesgående.. känndes som att " nu har jag sålt en klänning så dte är inte så noga längre"

Va tråkigt.

Men det är ju alltid så. En del personligheter går väl helt enkelt inte ihop. Så är det bara.

Det är ju inte så att jag försvarar det typet av betende. Men jag kan inte heller se meningen i trådar som denna. Det finns mycket bättre sätt att utrycka sin besvikenhet på än att prata bakom ryggen på folk enligt min åsikt bara..

Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg