• mamablues

Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg

Nu har jag läst hela tråden och jag tycker inte att det är att prata bakom ryggen på någon utan mer att få säga sin åsikt, det är väl det trådarna/forumen är till för...ventilera, få stöd och råd!
    Så länge man kan säga sanningen till personen i fråga själv så är det inte skitprat. Skitprat är väl när man medvetet går in för att såra någon och förlöjliga dem inför andra eller? Alla har rätt att få säga sin åsikt och alla har rätt att tycka olika utan att någon ska bedömma dem, demokrati!

Jag har själv aldrig varit på Ramonas så jag kan varken säga bu eller bä om dem. Men det är tråkigt när man ska shoppa kanske ens livs dyraste klänning och inte bli bemött på det sättet man hoppats. Sen tror jag oxå att en del butiksbiträden inte kan hantera stress så bra och då kan uppfattas som otrevliga för att de har tusen saker i huvudet och kanske jobbat flera timmar/dagar i sträck.
    Jag har själv jobbat på en stor butikskedja så jag vet att man har sådana dagar, men det gäller att inte visa kunden det bara. Sen är det ju så att bara för att det kanske finns någon i den butiken som är mindre trevlig så behöver man ju inte rata den för det utan är man missnöjd med den som hjälper en kan man väl be om någon annan eller fråga varför de gör så.
    Vi i Sverige är så rädda för att säga ifrån och särskilt vi kvinnor (jag är inte feminist), men det är lättare sagt än gjort att ändra på det. Men genom sådana här trådar och forum så kanske vi hjälper varandra att bli starkare och faktiskt visa och säga vad vi känner och tycker och säga ifrån!

Det var vad jag hade att säga...och jag vill inte trampa någon på tårna, utan bara säga min åsikt.

Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg