Vad jag upplever i Sverige är att många förväntar sig att få så förbaskat bra service och bli behandlade som jag vet inte vad, men att man som kund själv kan bete sig hur som helst. Jag jobbar också själv i butik, och visst, säga vad man vill att man ALLTId ska vara setvideminded bla bla om man valt ett sådant yrke, men sedan finns det även en gräns för oss. Óm du kommer in som kund och har värsta attityden, så nej, då anser jag inte att du kan räkna med att personalen sla passa upp på dig till 100% även om man som personal inte behöver vara otrevlig. Nu tänker jag inte just på Ramonas eller att någon gått in där med dålig attityd, jag pratar om serviceyrket överlag. Jag har fått höra både det ena och det andra från kunder, och mycket oförtjänt, och dessa kan inte räkna med att jag ska ge dem utomordentlig service i fortsättningen.
Jag jobbar själv på en stor kedja så det är oundvikligt att man inte ibland får klagomål, såväl IRL som på forum. Jag ser det inte som att snacka bakom ryggen på oss, men jag tar heller inte alltid åt mig. Många kunder misstolkar och har redan en förbaskat dålig dag, och då blir det mycket missförstånd och mycket blir större än vad det egentligen hade varit om kunden inte redan haft en dålig dag. Som sagt, detta handlar inte om Ramonas, dessa "butiker" förlorar ju otroligt mycket på att tappa en kund, tusentals kronor och det är jättetråkigt. Om allt detta som skrivits är sant är det synd för såväl dem som för de som skulle handlat det viktigaste i livet. Vi fick själva super service därinne, och jag har inget att klaga på. Omd e läser detta så hoppas jag att de kan ta till sig såväl det positiva som det negativa!