Alkoholfritt alternativ till bubbel?
Vad har ni köpt för alkoholfritt alternativ till välkomstskålen för de som av olika anledningar inte kan dricka alkohol?
Köper ni vanlig cider på 1,5-liters flaska i affären? Vilken sort iså fall??
Vad har ni köpt för alkoholfritt alternativ till välkomstskålen för de som av olika anledningar inte kan dricka alkohol?
Köper ni vanlig cider på 1,5-liters flaska i affären? Vilken sort iså fall??
alt. pommac
Finns väldigt gott alkoholfritt mousserande på systembolaget. Smakar väldigt likt "vanligt" mousserande och är inte alls lika sött som cider eller pommac utan har mer en vuxen vinsmak. Det skulle jag satsa på iaf, är lite roligare är barncider eller läsk.
Det finns även alkoholfria viner som är helt ok. Jag tycker det är viktigt med bra och goda alkoholfria alternativ som är något annat är läsk och vatten så att även de som inte dricker får en lite festligare upplevelse
Alkoholfritt som är tusan så gott men med "vuxensmak" finns även på hälsokostbutiker och heter "Amé", finns i olika varianter.... testa det, mmm... ; )
Vi ska ha mousserande rosévin till brudskålen, så som alkoholfritt alternativ köpte vi mousserande jordgubbsvin på Systemet. Så blir det iaf samma färg =)
Det kan ju också vara att det är sådant som inte ska smaka alltför likt alkohol heller. I så fall skulle jag någon dryck som kivik har. Vet inte om de kallar den cider men den är i alla fall mousserande. Finns i olika sorter men det är någon som är rätt torr och känns lite "lyxigare".. Säljs på 33cl-flaska, vet inte om det finns större...
pommac, snygga och lite roligare flaskor än vanligt cider på petflaska