• Thorvall

jag vill inte!

har fått reda på (av misstag) att det ska vara möhippa idag och jag vill verkigen INTE!
    mina vänner (?) utsätter mig för det jag absolut inte vill (och som dom borde veta) så antingen känner dom mig inte eller så gör dom detta av ren elakhet och båda delarna är fruktansvärda!

jag klarar inte av överaskningar och när saker planeras överm itt huvud och jag bryr mig faktiskt inte om att "det hör till" dessutom har dom valt att lägga hippan på en helg när alla barnen är här (från tidigare) vilket betyder att min m2b blir lämnad ensam med min dotter som är diabetiker (med andra ord jag kommer inte kunna slappna av)

jag har spenderat hela fm med att gråta och jag vill bara gömma mig!!

• Svar på tråden jag vill inte!
  • Philippine

Slappna av! Är de dina riktiga vänner har de kommit på ngt som du tycker om. :)
    Jag gillar inte heller möhippa-grejen, men jag får helt enkelt lita på att de vet vad jag gillar/inte gillar...

• Sörön10

Usch vad jag känner igen mig i det du skriver! Är också sämst på överraskningar och är ett kontrollfreak när det kommer till mig själv, vad jag har på mej osv! 

Har ingen aning om jag kommer få en hippa öht, men har (tror jag) lyckats övertala m2b att förbereda mig iaf på när det är, samt antyda vad jag absolut inte skulle kunna tänka mig ställa upp på, om det skulle komma på tal! Drömmer mardrömmar om förnedringshippor med tajta kläder!! Det värsta jag vet! 

Men kan inte din sambo ta hand om dottern? Är han inte insatt i insulin å sånt? Han kanske kan bli? 

Håller tummarna för att din dag flyter på bra och att du får det roligt, trots allt!

• Thorvall

min m2b gick till tjejen som har ordnat allt och sa precis som det var och bad dom blåsa av alltihopa. Hon kom hit o vi fick pratat igenom dagen så det ordnar sig! nu vet jag precis vad som väntar och är lite lugnare i alla fall..... jag får vä ta på mig masken och försöka klara mig igenom dagen helt enkelt. det känns lite lugnare nu i alla fall

• aikidoaasa

Det är tråkigt att man ska behöva vara så orolig över att ens vänner kanske inte kan ordna med en trevlig hippa som man kan njuta av.

Visst, om de vet att du är väldigt känslig mot överraskningar så borde de ha kunnat avhjälpa den delen och inte gjort själva dagen till en överraskning. (De kunde ha berättat om en del men kanske inte avslöjat allt.) Eller så borde de ha fått en ordentlig förklaring/påminnelse om hur jobbigt man tycker att överraskningar är. (kanske de trodde att det skulle vara annorlunda med en hippa.)

Men på samma gång så känner jag personligen att det är aningen orättvist att klaga på att man får en hippa. Speciellt om man tänker på de brudar här inne som INTe får någon av deras vänner fastän de gärna hade velat få en.

Jag skulle börja fundera om jag inte kunde lita på mina närmaste vänner. Om jag skulle börja med tanken att det skulle hitta på något bara för att vara elaka så skulle jag verkligen fundera över varför jag ens har dem som vänner överuvud taget. (eller om jag är en så bra vän mot dem eftersom de skulle vara så elaka.)

Jag kan förstå TS att hon är orolig, klarar man inte överraskningar så borde vännerna veta om det.
    Men jag kan inte hålla med allt som TS säger om vännernas inställning. Jag vet att mina vänner skulle bli så sårade om jag sa detta till dem och jag hoppas verkligen att TS vänner ALDRIG behöver få veta vad som skrivs om dem här. (Då kanske de inte är vänner så länge till...)

• Mymlan16

Ta med dig dottern och sambon och res bort över dagen?..... ;) (Du förväntas ju ändå inte veta att det ska ske?!)

• Tessthemess

Men... hade dom inte pratat med din blivande make om detta?
    Han hade väl kunnat avstyra just valet om helg just pga att ni har barnen.
    Vad konstigt om dom har planerat en möhippa utan att han visste allt.

• Aleta

Det viktigaste är nog ändå att din blivande make får lära sig hur man hanterar din dotters diabetes så att du kan lita på att han kan ta hand om henne i framtiden. 

Hoppas att du fick en trevlig dag iallafall.

Svar på tråden jag vill inte!