Det är tråkigt att man ska behöva vara så orolig över att ens vänner kanske inte kan ordna med en trevlig hippa som man kan njuta av.
Visst, om de vet att du är väldigt känslig mot överraskningar så borde de ha kunnat avhjälpa den delen och inte gjort själva dagen till en överraskning. (De kunde ha berättat om en del men kanske inte avslöjat allt.) Eller så borde de ha fått en ordentlig förklaring/påminnelse om hur jobbigt man tycker att överraskningar är. (kanske de trodde att det skulle vara annorlunda med en hippa.)
Men på samma gång så känner jag personligen att det är aningen orättvist att klaga på att man får en hippa. Speciellt om man tänker på de brudar här inne som INTe får någon av deras vänner fastän de gärna hade velat få en.
Jag skulle börja fundera om jag inte kunde lita på mina närmaste vänner. Om jag skulle börja med tanken att det skulle hitta på något bara för att vara elaka så skulle jag verkligen fundera över varför jag ens har dem som vänner överuvud taget. (eller om jag är en så bra vän mot dem eftersom de skulle vara så elaka.)
Jag kan förstå TS att hon är orolig, klarar man inte överraskningar så borde vännerna veta om det.
Men jag kan inte hålla med allt som TS säger om vännernas inställning. Jag vet att mina vänner skulle bli så sårade om jag sa detta till dem och jag hoppas verkligen att TS vänner ALDRIG behöver få veta vad som skrivs om dem här. (Då kanske de inte är vänner så länge till...)