• MallaA

Caketopper - kan den vara för tung?

Vi har en caketopper hemma som vi båda tycker är fin men som vi nu funderar över om vi kan använda? Vi har beställt en moussetårta och tänker att caketoppern kanske blir för tung. Vad tror ni som kan det här med tårtor bättre än oss?

Här är en länk till vår caketopper: www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1074748&PPC=61292&tagval=&menuIdx=

• Svar på tråden Caketopper - kan den vara för tung?
  • ayle

Hahaha... det är samma som vi har, och jag tänkte oxå på tyngden när jag fick hem den Men den är ju gjord för att sitta på tårtor så det ska ju inte va några problem.

Men man kan ju prova sätta dit den sakta och tycker man att det ser "ostbilt" ut kan man ju vänta tills strax innan man ska ställa fram den.

Jag gifter mig om en vecka så jag kan skriva hit när vi provat på våran

Lycka till nu!

• 080513 2

Jag säljer den brudparsfiguren i min butik, och den kan vara för tung för en moussetårta. Man kan sätta in stöd i tårtan för att hjälpa till att bära.

Ställ figurern på tårtan och markera var den sitter. Sänk ett sugrör in i tårta där figuren ska stå och klipp av i samma höjd som tårtan. Dra ut biten och saxa 2-3 stycken till i samma längd som den första. Sänk in i tårtan där figurern ska stå. Detta hjälper till att bära vikten då figuren nu sitter på stödet och inte på tårtan.

Om man inte ska baka på riktigt smör är det lika bra att låta bli.
  • MallaA

Det vore jätte snällt om du berättade hur det går med er tårta. Ni får ha det så trevligt på er dag :)

Tipset med sugrören är ju annars smart. Tack

Svar på tråden Caketopper - kan den vara för tung?