Inlägg från: Moi mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi mokulat

Era musikval

Cantaton skrev 2010-05-21 23:51:14 följande:
    För de som använder Spotify har jag satt ihop en lista med bara "bröllopslåtar". Kanske kan inspirera någon? open.spotify.com/user/cantaton/playlist/7xAU2...  

Tack tack! Precis vad man behöver

• Moi mokulat

Ingång: har ingen. Vill ha någon fin.
    Fundera på har kärleken förde oss samman med ulf lundell. Vi gillar inte Ludell, men jag älskar texten. Som ingång eller utgång. Det beror på om vad prästen säger och om min pappa ska gå med mig in.

Solo: Takida-Curley Sue

Solo: Du är allt- Sonja Aldén

Utgång: ingen anning

Psalmer ingen anning

• Moi mokulat

flassan skrev 2010-05-23 13:58:49 följande:
    Moi mokulat: måste du nog kolla med prästen om din far får leda dig in. Ingen präst med självaktning tillåter nämligen det...

Skrev ju det.
    Jag tycker valtet är ens själv.

• Moi mokulat

galeasen skrev 2010-05-23 20:03:47 följande:
    Måste varje tråd vändas så att det handlar om för eller emot att gå in med sin pappa?Kändes inte som om denna tråd handlade om detta?Tycker att det är är lite tröttsamt att se såna kommentarer. ( Är själv varken för eller emot. ) Jag tycker alla skall få göra som de vill så länge det är okay för vigselförrättare.Lycka till i valet av sånger tjejer. Tycker själv att det är supersvårt att välja.Kram

Jag håller med fullständingt!
    Jag är trött att bli påhoppad för att jag vill att min pappa ska leda mig in.

• Moi mokulat

flassan skrev 2010-05-23 13:58:49 följande:
    Moi mokulat: måste du nog kolla med prästen om din far får leda dig in. Ingen präst med självaktning tillåter nämligen det...

Haha min präst har själakt och tillätt. Han tyckte det var helt upp till oss och ser inget fel i det. Han var väl på läst och tyckte att diskutionen var uppskruvad och töntig.

• Moi mokulat

Vi vill ha någon känd låt.
    Vi fundera på Ted Gärdestad-för kärleken skull som in på orgel.

Ut blir det Ulf Lundell-kärleken förde oss samman.  Sångeskan ska sjunga den. När vi går ut.

Sen blir det helt helt klar. Du är allt med Sonja Alden.

Sen ska vi ha en till men vi vet inte vilken. Jag älskar Curley Sue- Takida, men gubben är sådär i den. Känns lite konstigt att ha en rock låt helt plötsligt. Men vi är rockiga. Gubben älskar hårdrock och jag väljer bara svenskt lull lull hihi

Tips?

• Moi mokulat

MumMum skrev 2010-06-17 21:30:11 följande:
    Moi Mukulat: Jag sjöng just "Curly Sue" på ett bröllop förra helgen! Det blev faktiskt jättebra, hade bara en pianist till komp så det blev en ganska "avskald" version i lite lugnare tempo som blev väldigt effektfull! Som andra låt sjöng jag Beyonces "Halo", samma där med bara pianokomp. Varierade röststyrkan ganska mycket mellan verser och refräng vilket funkade bra. Summa summarun, kör på takida om ni känner för det!

Jag älskar sig, men gubben tycker den är urtjatad.

Vi har väldigt svårt att hitta bra låtar.

Svar på tråden Era musikval