Inlägg från: Cantaton |Visa alla inlägg
  • Cantaton

Varsågod! Den tog sin lilla tid att sätta ihop, så jag delar gärna med mig av den så slipper andra göra samma jobb en gång till ;) Tänker att jag ska komplettera den lite vartefter.

JollyO skrev 2010-05-22 16:31:59 följande:
    Trevligt! Tack!
  • Cantaton

Varsågod!

Om någon i gengäld har en bra festlista tar jag gärna emot den

kokosbollen skrev 2010-06-04 23:08:51 följande:
    Tusen tack!
  • Cantaton

Men den var väldigt representerad i Talang ikväll, måste jag säga

lärkan skrev 2010-06-04 23:52:00 följande:
    Lägger in min lista över klassiska bröllopsstycken: Klassiska bröllopsstycken Tycker att denna musikgenre kan bli lite bortglömd ibland, tyvärr. *Kram* Anna
  • Cantaton

"Utan dina andetag" har blivit min nya vigselfavorit

prickigkatt skrev 2010-06-13 21:50:36 följande:
    Ingångsmusik: Gotländsk brudmarsch (på fiol) Solosånger under vigseln: Utan dina andetag (Kent, tolkning Carolina Perrez Wallin) och First day of my life (The bright eyes) Brudvals: Wedding song Live (Anna Ternheim) Såå fin!
  • Cantaton

"Du är allt" finns på notpoolen.com eller i boken "Kärlekens sånger".

"Come what may" hittade jag någon gång i en bok med låtar i filmen Moulin Rouge.

Natha1 skrev 2010-06-16 22:10:15 följande:
    Förresten:Är det ngn som har eller vet var man får tag i noter till Du är allt      &Come what may????????
  • Cantaton

Mm, med tanke på hur många bröllop jag sjunger på lär det väl inte finnas en enda orörd när det är dags för oss att gifta oss. Många tror att jag kommer veta exakt vilken musik jag vill ha på bröllopet, men jag tror att det blir raka motsatsen

Kimsan2010 skrev 2010-06-16 13:04:07 följande:
    Den är jättefin men de har spelat den på de båda senaste bröllopen jag varit på så den känns inte så personlig längre annars hade jag också velat ha den!
  • Cantaton

I en kyrklig vigsel ingår minst två psalmer.

spunge skrev 2010-06-22 09:34:45 följande:
    ni som har en massa psalmer i kyrkan.. måste man ha psalmer?? å varför har ni psalmer??
  • Cantaton

Ja, om ni har en kyrklig vigsel måste ni ha minst två psalmer.

spunge skrev 2010-06-22 10:04:03 följande:
    vaddå ingår? man måsta alltså ha psalmer?
  • Cantaton

På borgerliga är det inget måste - såklart. Men på kyrkliga är det det.

spunge skrev 2010-06-22 10:19:45 följande:
    men ja har ju varit på bröllop där dom inte hade det.. så det är nog inget måste..
  • Cantaton

"I only want to be with you" är en så skön och glädjande låt Toppen på vigsel!

asfaltsbarn skrev 2010-06-22 10:33:28 följande:
    Vår präst sa att man måste ha två psalmer, så vi hade två sommarpsalmer. Sedan sjöng mina systrar "För Dig" med Lars Winnerbäck, och som utgångsmarch hade vi "I only want to be with you!" med Dusty Springfield..
Svar på tråden Era musikval