Era musikval
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Moi mokulat: måste du nog kolla med prästen om din far får leda dig in. Ingen präst med självaktning tillåter nämligen det...
Måste varje tråd vändas så att det handlar om för eller emot att gå in med sin pappa?
Kändes inte som om denna tråd handlade om detta?
Tycker att det är är lite tröttsamt att se såna kommentarer. ( Är själv varken för eller emot. ) Jag tycker alla skall få göra som de vill så länge det är okay för vigselförrättare.
Lycka till i valet av sånger tjejer. Tycker själv att det är supersvårt att välja.
Kram
Ingång: Bröllopsmarsch F Mendelsohn
Solo: Holding Hands (Steve Green)...OTROLIGT FIN!!
Utgång: Högtidsmarsch Olof Andersson
Skrev ju det.
Jag tycker valtet är ens själv.
Jag håller med fullständingt!
Jag är trött att bli påhoppad för att jag vill att min pappa ska leda mig in.
Vi bestämde för bara en liten stund sen att vi ska ha Yirumos River flows in you som ingångsmarsch. Ut vet jag inte än, ska lyssna på Ronjas låt som många rekommenderar. Solistsång? Inte en aning - idétorka fullständigt. Vill ha ngt nytt, inte en sång som alltid sjungs på bröllop. Som brudvals ska vi ha Higher (Erik Grönwalls).
Vi har valt att ha The Quiz av Hello Saferide som ingångsmusik och mitt under vigseln kommer Tomas Andersson Wijs När ditt tåg kommer.
Har hittat en fantastisk kille som ska sjunga och spela gitarr.
spännande diskussion!
förstår dock int detta motstånd mot att ens pappa leder in en i kyrkan? själv e de ingenting ja vill men de måste ju alla få välja själva?
nåja, musiken!
som ingång ska vi ha "ut i vår hage", acapella, sjungen av vår vän med UNDERBAR röst!
sen vet vi int så mycke mer, funderar på "du är allt" (sonja aldén) som solo, den e ju så underbart vacker å gråtframkallande :)
bröllopsvals blir de ingen, varken jag eller min blivande man vill stå i centrum för allas blickar å ta stapplande danssteg! dessutom e mannen 30 cm längre än mej, de känns så fånigt att dansa me honom då.. :)
Tror det blir If i die tomorrow eller Without you med Mötley crue när vi går fram till vf, ska vara ute.. å Crazy in love med jill johnsson när vi ska gå "ut"..
bröllopsvals till som en saga med shirley clamp
Nu har vi kommit på utgångsmusik. Det blir Concering Hobbits från Sagan om ringen. Hur söt och fin som helst, den blir man glad av =0)