• Nahna

Era musikval

Hej!

Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
    Vilka solosånger?
    Vilken brudvals?

Behöver lite inspiration!

Tack!

• Svar på tråden Era musikval
  • vi är tre

">

molly sandén med låten det finnaste någon kan få. är de en passande låt??? lite sugen på den, men osäker om den passar vid ett bröllop.

• Pärlis

Vi hade Pachelbels Canon som ingångsmusik. Hade den på cd.
    Midsommarnattsdröm av Mendelssohn som utgångsmusik.

• Cantaton

Varsågod!

Om någon i gengäld har en bra festlista tar jag gärna emot den

kokosbollen skrev 2010-06-04 23:08:51 följande:
    Tusen tack!
  • lärkan

Lägger in min lista över klassiska bröllopsstycken:

Klassiska bröllopsstycken

Tycker att denna musikgenre kan bli lite bortglömd ibland, tyvärr.

*Kram*

Anna

• Cantaton

Men den var väldigt representerad i Talang ikväll, måste jag säga

lärkan skrev 2010-06-04 23:52:00 följande:
    Lägger in min lista över klassiska bröllopsstycken: Klassiska bröllopsstycken Tycker att denna musikgenre kan bli lite bortglömd ibland, tyvärr. *Kram* Anna
  • lärkan
    Cantaton skrev 2010-06-05 00:17:13 följande:
    Men den var väldigt representerad i Talang ikväll, måste jag säga
    Ja, det var mycket klassisk musik i Talang igår, det gjorde mig riktigt glad!! Så på något sätt så måste det ju ändå facinera en hel del människor Det finns inget underbarare än när man får tillfälle att visa att klassik musik inte alls är så otillgängligt som många tror.

Sol och värme till er alla!!

*Kram*

• Moi mokulat

flassan skrev 2010-05-23 13:58:49 följande:
    Moi mokulat: måste du nog kolla med prästen om din far får leda dig in. Ingen präst med självaktning tillåter nämligen det...

Haha min präst har själakt och tillätt. Han tyckte det var helt upp till oss och ser inget fel i det. Han var väl på läst och tyckte att diskutionen var uppskruvad och töntig.

• Long engagement

Vi hade bara en psalm i kyrkan och en operabaryton som sjöng 3 solosånger ist så att folk grät, Han var så himla bra!

Ingång - Änglagård

Solosång - Gabriellas Sång

Psalm - Du vet väl om att du är värdefull

Solosång - Ave Maria

Solsång - Celilito Lindo som är en känd mexikans sång som de Tre Tenorna brukade sjunga och har är halvlatino så..

Utgång - Mendelsson

http://www.finest.se/SannaE

• lärkan
    Long engagement skrev 2010-06-06 23:41:52 följande:
    Vi hade bara en psalm i kyrkan och en operabaryton som sjöng 3 solosånger ist så att folk grät, Han var så himla bra!Ingång - ÄnglagårdSolosång - Gabriellas SångPsalm - Du vet väl om att du är värdefullSolosång - Ave MariaSolsång - Celilito Lindo som är en känd mexikans sång som de Tre Tenorna brukade sjunga och har är halvlatino så..Utgång - Mendelsson www.finest.se/SannaE
    Härliga musikval

Celito Lindo är ett underbart mexikanskt stycke med undebar text, härligt att ha den på ett bröllop!!

Svar på tråden Era musikval