Era musikval
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Vi vill ha någon känd låt.
Vi fundera på Ted Gärdestad-för kärleken skull som in på orgel.
Ut blir det Ulf Lundell-kärleken förde oss samman. Sångeskan ska sjunga den. När vi går ut.
Sen blir det helt helt klar. Du är allt med Sonja Alden.
Sen ska vi ha en till men vi vet inte vilken. Jag älskar Curley Sue- Takida, men gubben är sådär i den. Känns lite konstigt att ha en rock låt helt plötsligt. Men vi är rockiga. Gubben älskar hårdrock och jag väljer bara svenskt lull lull hihi
Tips?
Moi Mukulat: Jag sjöng just "Curly Sue" på ett bröllop förra helgen! Det blev faktiskt jättebra, hade bara en pianist till komp så det blev en ganska "avskald" version i lite lugnare tempo som blev väldigt effektfull! Som andra låt sjöng jag Beyonces "Halo", samma där med bara pianokomp. Varierade röststyrkan ganska mycket mellan verser och refräng vilket funkade bra. Summa summarun, kör på takida om ni känner för det!
Jag älskar sig, men gubben tycker den är urtjatad.
Vi har väldigt svårt att hitta bra låtar.
ni som har en massa psalmer i kyrkan.. måste man ha psalmer?? å varför har ni psalmer??
I en kyrklig vigsel ingår minst två psalmer.
vaddå ingår? man måsta alltså ha psalmer?
Ja, om ni har en kyrklig vigsel måste ni ha minst två psalmer.
men ja har ju varit på bröllop där dom inte hade det.. så det är nog inget måste..
På borgerliga är det inget måste - såklart. Men på kyrkliga är det det.
men såklart var det ett kyrkligt ja mena
Jo jag har också läst att när man gifter sig i svenska kyrkan så är det 2 psalmer som ska ingå.. Det kan man inte välja bort.
Vår präst sa att man måste ha två psalmer, så vi hade två sommarpsalmer. Sedan sjöng mina systrar "För Dig" med Lars Winnerbäck, och som utgångsmarch hade vi "I only want to be with you!" med Dusty Springfield..
"I only want to be with you" är en så skön och glädjande låt Toppen på vigsel!
Dessutom finns det många nya psalmer i den nya psalmboken så man behöver inte ha psalmer som är skrivna för hundra år sedan. Som ett tillägg till nya psalmboken finns även "Psalmer i 2000-talet".
Ingångsmarch är ej bestämd än..
Solosång: Den här stunden och You're the insperation
Psalmer:400,211 0ch 84
Utgångsmarch: En midsommarnattsdröm
Brudvals/tryckare:How do I live
Man måste inte alls ha minst två psalmer på en kyrklig vigsel. Vi har en psalm 201, in och utmarsch ska fiolmän spela, som inmarsch blir det viva la vida av coldplay och utmarsch ska vi ha "brudmarsch till per och anna". Sen ska en solist sjunga cajsa-stinas "av längtan till dig" och en ovanlig låt av the attic " in your eyes (ballad version)
Brudvals blir det Mötley crue- without you!!!
NU! har vi bestämt oss:
psalmer:
du vet väl om att du är värdefull och nr 201 (komemr ej ihåg namnet)
I was made for loving you baby - kiss i en megalugn version
Lyckorus - elin sigvarsson
"valsen" kommer att ske till "without you" - mötley crue