• CE76

Gåva till best man och tärnor?

Främst undrar vi om det finns några förslag på present till best man, tärnorna tror jag att jag ska köpa armband till, n best man känns så mycket svårare. Inte slipsnål eller manchettknappar i alla fall, och ölsejdlar och annat känns ju faktiskt inte riktigt rätt tycker vi i alla fall för just denna man, som är 32 och tandläkare.... någon som har något förslag? En flaska champagne är ju inte heller något som består.... svårt tycker jag att det är...

• Svar på tråden Gåva till best man och tärnor?
  • Casmel

Har svårt att komma med förslag men kan ju berätta vad vi ska ge våra tärnor och marskalk...

Tärnorna ska få bli sminkade av en stylist på bröllopsdagen och marskalken ska få en fina whiskey insvept i cellufan och snyggt band som tack
    Vår toastmadame ska få ett presentkort på helkroppsmassage och en fin flaska vin

Lycka till och hoppas du kommer på något bra!

Bröllop 17/7
  • busan21

Vi var värdpar på ett bröllop och fick nån vecka senare ett presentkort i brevlådan från http://www.presentkorttorget.se/. Det var en superkul överraskning då vi inte hade förväntat oss att få nåt alls!!

• Linfröt

Vi ska ge vår marskalk en fickplunta i rostfritt med hans namn graverat på.
    Till detta blir det en fin whiskey.

• minimis

Jag funderar på sedelklämma med namnet ingraverat till bestman...

• minimis

jag puffar på hä... vill ha fler förslag :)

• idajohanna82

Ost och vinkorg är ju inget bestående men ändå något som de flesta uppskattar! Däremot vill jag ge något till min mamma som hjälpt till mycket men hon är laktosintolerant och kan inte äta ost, och är heller inte så förtjust i vin. Något tips?

• Moi mokulat

Vill ha mer tips.

Våra tärna och bestman är ett par.

Toastmaster är min kusin

• bridesilly

våra tärnor fick likadana äkta pärlhalsband som dom hade på sig på vigseln, de var så söta  mina flickor.

bestman fick slipsnål och manschettknappar till vigsel och marskalkar fick varsin ölsejdel som var graverade med deras namn på

• minimis

Vi funderar på en heldag för mig och min tärna, ut o äta o umgås o något mer kanske, och likadans för blivande maken och hans bestman. OM vi inte kommer på nåt mer bestående som är bra :)

• bridesilly

Moi mokulat skrev 2010-05-31 13:29:16 följande:
    vad är ölsejdel

jättestort glas med öra. rejält. med en brick i silver där namnen är graverade

• HelenaO

Svårt med tips med såhär gjorde vi:

* Tärna 1 och marskalk är ett par. Tillsammans fick de en heldagsutflykt till Österlen med oss i sommar, med picnic, mat och dryck och bara allmänt mys tillsammans. Dessutom fick hon (tärnan) en extra present eftersom hon både sminkade mig och fixade min frisyr och det är en mamma-kula eftersom hon är gravid. Presenterna var succe!

* Tärna 2 är min syster. Hon fyllde 30 veckan innan bröllopet och fick en Ulrika Hydman Valien vas, the Royal edition i kombinerad present. Hon blev jätteglad!

* Best mannen fick en spadag som började med hotellfrukost och sen spamys med helkroppsmasage  tillsammans med min man. Sen gick de ut och åt och festade på stan.

*Toastmatern ( min lillebror) fick en staty ( en violin från Kjell Engman) i kombinerad tack för hjälpen/25 års present.

* Våra föräldrar kommer alla få en inramad förstoring från fotograferingen.

Lycka till!

• Lillatussi20

Jag är också lite förvirrad om vad vi ska ge bestmanen och maskalkerna (dom är 3 sammanlagt)

Alla andra har jag ordnat till, Mina 4 tärnor får sina klänningar och skor + varsitt muranohjärta i guldfärg med silverkedja, min lilla blomsterflicka får sin klänning, ett diadem och ett likadant halsband som tärnorna fast modell mindre. Min syster som syr alla klänningarna får ett sött armband som är köpt på ebay med månadsstenar och ett hjärta där det står "big sister" tillsammans med en superfin dikt.

Min blivande svärmor får en personlig näsduk där det på ena sidan står "mother of the groom" och på andra sidan står det våra namn och datumet. Min mamma får samma sak fast då med "mother of the bride" och sen får hon också en fyll i bok "till mamma" som jag har fyllt i om henne.

Därimot är jag då osäker på killarna, bestmanen och 1 marskalk får varsin slips för att matcha brudgummen, men den andra marskalken kommer att ha sin mässuniform och behöver ingen slips. Så vi tänkte bara ge de första två något litet, men sen vet jag inte till min pappa, vår toastmaster (min bror) och den andra marskalken (min andra bror)

Jag kollar in och ser om det har kommit lite fler förslag, tacksam för allt. 

Svar på tråden Gåva till best man och tärnor?