• asfaltsbarn

Gamla traditioner

Hej, jag har en liten fundering, det sägs ju att om en kvinna har rött på sig på ett bröllop så betyder det att man legat med brudgummen, Någon som  vet vilken färg en man ska ha om man legat med bruden? Mitt ex funderar på klädsel

• Svar på tråden Gamla traditioner
  • mrsJR

Vet inte svaret på din fråga men har också tänkt lite på det där. Egentligen borde väl de allra flesta brudar bära rött eftersom de flesta redan legat med sin blivande man

• 0Maria0

Han får väl köra på röda strumpor eller något!

I övrigt får man väl säga att man har en bra relation till sitt ex om han är bjuden på bröllopet - bara att gratulera!

• aikidoaasa

Den traditionen finns inte. Det är någon *pip* som vill jäklas med brudparets gäster som hittat på det.

Kunligheter har nästan alltid rött på sig vid vigslar. Skulle de (i dagens samhälle) betyda att de haft ihop det med brudgummen... nope. Dessutom så skulle den symboliken endast göra den rödklädda kvinnan generad: det skulle vara som att hänga en stor skylt runt halsen som säger: "Jag var lite väl slampig och kunde därför inte hålla kvar den nyblivna brudgummens intresses"
    Extra kul blir det då om det är en gammal tant som kommer i den röda klänningen.

Fast man kan undra vilken färg som skulle gälla för tvärs om... svart kanske. hehehe...

• Aleta

Eftersom det där med röd klänning bara är nys så kan vi väl hitta på något lika fånigt om slipsar!
    Vad sägs om lila?

• happytoaster

Jag föreslår att vi skapar en färgkod som alla kan följa som vill singnalera sin sexuella historia. Tjejerna kan ha klänning eller dylikt i färgen och killarna får anpassa slipsen, har man haft flera får man köra på randigt.{#lang_emotions_wink}

Rött= brudgummen

Rosa= bruden

Lila= brudgumens mor

Gult= brudens far

Fler förslag?{#lang_emotions_laughing}

• asfaltsbarn

Låter som en bra idé!

• Aleta
    happytoaster skrev 2010-05-17 20:43:22 följande:
    Jag föreslår att vi skapar en färgkod som alla kan följa som vill singnalera sin sexuella historia. Tjejerna kan ha klänning eller dylikt i färgen och killarna får anpassa slipsen, har man haft flera får man köra på randigt. Rött= brudgummen Rosa= bruden Lila= brudgumens mor Gult= brudens far   Fler förslag?
    Det gäller givetvis över könsgränserna också, så en tjej i rosa klänning har haft ihop det med bruden och en kille med gul slips har haft lite rajtantajtan med brudens far.

Det kommer inte att saknas samtalsämnen på bröllopen framöver!

• Kjell Präst

Ni vet väl att en bröllopsgäst som bär blommiga yllebyxor med broderade Kristusmonogram har haft ihop det med prästen?

Hvad är det som lifvet mest förljufvar? Kanske är det folk med lösa skrufvar!
  • Aleta
    Kjell Präst skrev 2010-05-17 20:59:23 följande:
    Ni vet väl att en bröllopsgäst som bär blommiga yllebyxor med broderade Kristusmonogram har haft ihop det med prästen?
    Det var bra att veta! Sån't smaskigt skvaller vill man ju inte missa.
Svar på tråden Gamla traditioner