Gamla traditioner
Hej, jag har en liten fundering, det sägs ju att om en kvinna har rött på sig på ett bröllop så betyder det att man legat med brudgummen, Någon som vet vilken färg en man ska ha om man legat med bruden? Mitt ex funderar på klädsel
Hej, jag har en liten fundering, det sägs ju att om en kvinna har rött på sig på ett bröllop så betyder det att man legat med brudgummen, Någon som vet vilken färg en man ska ha om man legat med bruden? Mitt ex funderar på klädsel
Vet inte svaret på din fråga men har också tänkt lite på det där. Egentligen borde väl de allra flesta brudar bära rött eftersom de flesta redan legat med sin blivande man
Han får väl köra på röda strumpor eller något!
I övrigt får man väl säga att man har en bra relation till sitt ex om han är bjuden på bröllopet - bara att gratulera!
Den traditionen finns inte. Det är någon *pip* som vill jäklas med brudparets gäster som hittat på det.
Kunligheter har nästan alltid rött på sig vid vigslar. Skulle de (i dagens samhälle) betyda att de haft ihop det med brudgummen... nope. Dessutom så skulle den symboliken endast göra den rödklädda kvinnan generad: det skulle vara som att hänga en stor skylt runt halsen som säger: "Jag var lite väl slampig och kunde därför inte hålla kvar den nyblivna brudgummens intresses"
Extra kul blir det då om det är en gammal tant som kommer i den röda klänningen.
Fast man kan undra vilken färg som skulle gälla för tvärs om... svart kanske. hehehe...
Eftersom det där med röd klänning bara är nys så kan vi väl hitta på något lika fånigt om slipsar!
Vad sägs om lila?
Jag föreslår att vi skapar en färgkod som alla kan följa som vill singnalera sin sexuella historia. Tjejerna kan ha klänning eller dylikt i färgen och killarna får anpassa slipsen, har man haft flera får man köra på randigt.
Rött= brudgummen
Rosa= bruden
Lila= brudgumens mor
Gult= brudens far
Fler förslag?
Grå = Brudens bror.
Låter som en bra idé!
Det kommer inte att saknas samtalsämnen på bröllopen framöver!
Ni vet väl att en bröllopsgäst som bär blommiga yllebyxor med broderade Kristusmonogram har haft ihop det med prästen?