• Toffi

Guldsmed göteborg. Tips?

Jag letar efter en bra och gärna billig guldmed i göteborg. Nägon som har några tips?

Jag har gammlat guld som jag tänkte lämna in, helst vill jag ha det guldet i mina ringar då de är gamla släktringar.

Dela gärna med er av era erfarenheter

• Svar på tråden Guldsmed göteborg. Tips?
  • Loanne

Nordstans Guld, mycket tillmötesgående och har bra priser.

• Ankungarna

Jag säger detsamma om Nordstans Guld. De är verkligen serviceinriktade och trevliga, vem man än pratar med där. Vi köpte både förlovningsringar och vigselring därfrån. Vi lämnade in guld, men jag vet inte om det guldet kan används till ringarna eller inte. 

• SmurfMamman

Kan bara hålla med ovanstående talare :) Nordstans Guld!!!

Helt underbar service!

• Petrah

Ja, vad säger man? Kan bara stämma in i lovkören- Nordstans guld är toppen!

• mica82

nordstans guld säger jag med! Helt underbara, duktiga och prisvärda!

• Toffi

Någon som vet någon annan, är ju alltid bra med lite alternativ. Men ska givetvis kolla upp nordstans guld

• EllJii

Jag har köpt min vigselring på exter smycken i haga, en liten guldsmedja, men de är otroligt duktiga och håller nere priserna. om man gillar att stötta småföretagare är exter ett grymt bra alternativ! min ring är en 4 mm rödguldsring med en 0,15 ct princessdiamant i en vitguldssarg. Den är gjord helt efter mina önskemål och efter formen och måtten på min förlovningsring. för den betalade jag 5200 kr. lycka till i jakten!

• Toffi
    EllJii skrev 2010-05-19 09:09:54 följande:
    Jag har köpt min vigselring på exter smycken i haga, en liten guldsmedja, men de är otroligt duktiga och håller nere priserna. om man gillar att stötta småföretagare är exter ett grymt bra alternativ! min ring är en 4 mm rödguldsring med en 0,15 ct princessdiamant i en vitguldssarg. Den är gjord helt efter mina önskemål och efter formen och måtten på min förlovningsring. för den betalade jag 5200 kr. lycka till i jakten!
    Jag har varit inne på exter och håller helt med. Lutar lite åt dem men vet inte hur de ligger till i pris har inte forskat så mycket.

Lämnade du in eget guld då?

• EllJii

nej, jag hade inte eget guld. det var inte akutellt för mig, så därför vet jag inte hur de gör om man har eget guld, men det borde inte vara några problem, känslan man får där inne är att de vill göra allt för att det ska bli så bra som möjligt för kunden.

• happytoaster

Hedensguld är okså bra. De gav bättre pris än nordstans guld och minst lika bra servic.

• hinnipinni1

Jag var på Ada smycken och design och gjorde min och min sambos förlovningsring vi designade dem själva. Blev helt supernöjda med dem. vi lämnade även in gammalt guld då. Nu håller hon på att göra min vigselring helt efter min önskningar. Superbra service och enligt mig har de mycket bra priser också. Deras hemsida är: www.adasmyckenochdesign.se

• gumpan

Måste bara säga att jag var hos Juvel-Ateljen. Ligger på erik dahlbergsgatan 3. Ser inte ut som en guldsmedsbutik så den är lite svår att hitta. Men farbrorn som har den är helt underbar. Har varit och hämtat våra ringar nu och de är sååå fina. Han går i pension vid årskiften. Har hållt på i 60 år och är otroligt duktig. Vi hade guld som vi lämnade in då de var min morfars guld så var de otroligt viktigt att de var de guldet som jag ville ha i min ring, och de är de jag har fått. Väldigt trevlig och tillmötesgående. De handsmider alla ringar själva så de är ingen maskin som gör det. Han har heller inte annonserat något under de 60 år han har hållt på utan har helt förlitat sig på att om man gör ett bra jobb så kommer kunderna själva. Och de har ju onekligen fungerat för honom. Så om du vill ha väldigt fina ringar så rekomenderar jag honom.

• BlackWIngedAngel

Jag kan ha väldigt fel, men jag har alltid fått för mig att både Wranges och Nordstans guld är smyckesbutiker. Har de alltså smeder någonstans som gör smycken efter beställningar?

Guldsmedsmästar'n säger jag. Det är dit jag har vänt mig när jag skissar egna smyckeidéer. Man får träffa guldsmeden istället för ett butiksbiträde, vilket ger mig en större känsla av trygghet i att de har kunskapen att avråda mig från något som inte blir bra. Och jag har alltid blivit nöjd!

• 100510

Sorry! Läste slarvigt. Vet faktiskt inte om det är smed eller smycken. Jag tar tillbaka

• juni2010

Vi har köpt våra ringar hos hovjuveleraren J.Martin Johansson på avenyn. Är jätte nöjda!

När vi gjorde våra förlovningsringar hade vi guld med oss så det räckte och blev över och då gjorde han så att han gjorde ringarna med vårt guld och det enda vi betalade för ringarna var 2000kr. och det var tillverkningskostnaden! Hade vi beställt ringarna hade dom kostat 15000-16000....vilket blev rätt stor skillnad!!
    Eftersom vi var så nöjda med förlovningsringarna har dom även fått göra min vigselring, och den har dom gjort så att den passar perfekt till förlovningsringen i form och höjd m.m.

Annars finns det en guldsmed i "rosa huset" på vågmästareplatsen på hörnet vid pressbyrån som ska vara jätteduktiga och billiga som två av våra vänner gjort sina ringar hos och dom har blivit varmt rekommenderade.

• rendezvouz

Vill lägga ut en varning för rosa husets gulsmed! De är väldigt oseriösa, tar väldigt lång tid på sig och har ett dåligt kundbemötande..Förstörde dessutom min vigselring 14 dagar(!) innan vigseln.. Inte så kul..

• kokos

George antar på linnegatan är jag väldigt nöjd med! Utgick från en ring de hade och de anpassade den efter mina önskemål. Personliga, trevliga och proffsiga Glad

• Nikeh

Vi köpte ringar på Hedens Guld. Är supernöjda med både ring och service! 

Svar på tråden Guldsmed göteborg. Tips?