• eigollet

Simpson-Tårta i Sthlm?

Håller på och kompromissar med M2b. Han går med på ett av mina önskemål om han får en Homer Simpson-tårta som bröllopstårta...
    Fine... Cake Design tänkte jag. Men det har fullt upp och kunde inte göra den, vi gifter oss i OKTOBER! Så nu letar jag efte någon annan som kan göra den, men de företag jag pratat med gör bara bröllopstårtor, inga figurtårtor....
    Hjälp!

• Svar på tråden Simpson-Tårta i Sthlm?
  • Plutten2010

Måste den vara formad som Homer? Han går inte med på att ni t ex har en blå tårta och har en Homer-figur på den??

• spunkcissi

Jag har beställt tårtor från Tårtverkstan. De har en hel uppsjö med olika tårtor frö de felsta tillfällen och en hel del bilder på olika figurtårtor på sin hemsida. Tjejen som har Tårtverkstan är verkligen jättetrevlig och verkar tycka om att göra "udda" saker.. =)

De finns visserligen i Täby men jag tror att de kan köra ut tårtor och inom hela Stockholms området. Försök googla på Tårtverkstan så får du upp deras hemsida...

Kul idé med en såpass annorlunda tårta!
    Lycka till!

• Sebastiána

Konstig karl som vill ha en Simpson-tårta på sitt bröllop , kan han inte bara välja en sådan nästa gång han fyller jämt i stället!

• eigollet

Tack för tipsen!
    Och ja, M2b är VÄLDIGT konstig, men det är ju därför jag älskar honom :). Och som sagt, han får kompromissa på annat, det är väl så relationer funkar!{#lang_emotions_laughing}

• Vi 3

Du får berätta sen vem som gör tårtan.

Om du mailat, anna (silverdrake) så vad fick du för pris på bröllopstårta?

• nikitakatt

Vi har anlitat sagdetmedentarta.se till vårat bröllop. Var där och provsmakade och det var supergott också! Hon har massor av bilder på sin sida, ingen homertårta kanske men hon är ju duktig så hon kanske kan göra en..? =) Lycka till!

• eigollet

Nu frågade inte jag om specifikt bröllopstårta hos Silverdrake, men hon gav mig priset ca 600 kr för 18-20 bitars tårta. Priset berodde lite på hur avancerad dekoration man ska ha. Superbilligt om man jämför med Cake Design som ska ha 75 kr och uppåt! För 60 pers blir det ca 1800 kr i stället förca 4500 kr. Min matmedvetne m2b gillade dessutom hennes smaker på olika fyllningar också och han kan vara bridezilla när det gäller meny och tårta. Vi beställer nog från Silverdrake.se!

• eigollet

Sebastiana: Den gröna tilltalade även m2b!{#lang_emotions_laughing}

• Vi 3

eigollet skrev 2010-05-20 21:51:22 följande:
    Nu frågade inte jag om specifikt bröllopstårta hos Silverdrake, men hon gav mig priset ca 600 kr för 18-20 bitars tårta. Priset berodde lite på hur avancerad dekoration man ska ha. Superbilligt om man jämför med Cake Design som ska ha 75 kr och uppåt! För 60 pers blir det ca 1800 kr i stället förca 4500 kr. Min matmedvetne m2b gillade dessutom hennes smaker på olika fyllningar också och han kan vara bridezilla när det gäller meny och tårta. Vi beställer nog från Silverdrake.se!

Åh vad glad jag blir!! Tycker hon är kanon! Doptårtorna till nästa helg kommer komma från henne.

• miaik

Haha, jag tycker att din m2b verkar vara härlig!

• eigollet

Härlig och ibland frustrerande! {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Simpson-Tårta i Sthlm?