• Zouzou

Hur INTE berätta om graviditet?

På vårt bröllop 5 juni? Är ju så lycklig men ja det är väldigt tidigt (6 veckan nu). Frågan är hur jag ska kunna låta bli? dessutom är bröllopet litet så det kommer märkas att jag inte dricker alkohol..Nån med liknande erfarenhet? Tycker det känns jobbigt om folk får veta under kvällen. Funderar om jag borde berätta tjejgänget innan bröllopet..Tar gärna emot tips!

• Svar på tråden Hur INTE berätta om graviditet?
  • Sebastiána

Jag dricker inte så mycket alkohol så om jag avstod på bröllopet skulle de flesta nog tro att det var för att jag ville vara helt nykter på mitt bröllop.

Men kan du inte fixa en flaska vin till dig som ser ut som ett vanligt vin men är alkoholfritt?

• Zouzou

Nej det gör jag inte heller, och med skålen och så kan jag köra pommac osv..Bra ide med vinflaskan.Det är väl mer också att jag är så ivrig att berätta. Har svårt att hålla inne hemligheter :) Men det är väl bäst att vänta...

• Mrs Ida

Zouzou skrev 2010-05-21 13:35:46 följande:
    Nej det gör jag inte heller, och med skålen och så kan jag köra pommac osv..Bra ide med vinflaskan.Det är väl mer också att jag är så ivrig att berätta. Har svårt att hålla inne hemligheter :) Men det är väl bäst att vänta...

Grattis till bebbn i magen

• Sebastiána
    Zouzou skrev 2010-05-21 13:35:46 följande:
    Förstår att du är ivrig att berätta!
  • Zouzou

tack mrs Ida!

Men är det så farligt att berätta då? träffar mina närmaste vänner så sällan så på ett sätt vore det roligt att berätta om det lite diskret...

• Alexxxi

Alf mabrouk Det är inget fel om du berättar? Det är väl bättre än att alla ska skåla med er och hålla på och sen när du inte dricker så ska dem börja ifrågasätta? =p

• Sebastiána
    Zouzou skrev 2010-05-21 13:51:37 följande:
    tack mrs Ida!Men är det så farligt att berätta då? träffar mina närmaste vänner så sällan så på ett sätt vore det roligt att berätta om det lite diskret...
    Inget fel att berätta, men i trådstarten bad du om råd om hur du INTE skulle berätta.

Är det nära vänner och du känner att du vill berätta kan du ju göra det. Jag misstänker att alla av dem inte kan hålla det hemligt, men det kanske inte gör något.

• Zouzou

Mercii 7abibti 3abelik!
    Ja alltså det vore på ett sätt rätt fint om kanske min man gör en skål eller nåt...:) Men rekommendationerna är ju att vänta ändå...:/ Man vill ju det bästa :) Känns härligt allafall!

• Greeneyes

Grattis!

Du känner ju själv om du vill berätta eller inte. Om du vill så är ju bröllopet ett fantastiskt tillfälle att göra det. Det som brukar avhålla folk från att berätta så tidigt är ju att det finns en missfallsrisk som blir betydligt mycket lägre efter vecka 13.

Om du inte vill berätta så har systembolaget jättegod alkoholfri skumpa, ex Billabong är god. Sen finns det alkoholfri typ cider som ser ut som ölflaskor, som du också kan dricka.

Annars kan du göra som någon sa, säga att du vill vara nykter på din bröllopsdag - det lär ingen ifrågasätta

• Zouzou

Sebastiána skrev 2010-05-21 14:01:01 följande:
    Inget fel att berätta, men i trådstarten bad du om råd om hur du INTE skulle berätta. Är det nära vänner och du känner att du vill berätta kan du ju göra det. Jag misstänker att alla av dem inte kan hålla det hemligt, men det kanske inte gör något.

Det är väl mera att jag är rädd ifall allt inte går väl. Och då har vi berättat åt alla redan men kanske ta det som det kommer isf. Vill ju utgå ifrån att det blir lyckat. O vi bor inte här så det vore rätt fint att berätta viktiga nyheter ibland ansikte mot ansikte och inte via skype/telefon/chat :)

Svar på tråden Hur INTE berätta om graviditet?