Depend gel kit
Någon som provat att göra egen förlängning mha Depends gel kit?
Hur blev resultatet?
Någon som provat att göra egen förlängning mha Depends gel kit?
Hur blev resultatet?
Ja, det är faktiskt ganska svårt att få snyggt. Gelen bubblar sig och det sitter inte alls lika bra som riktiga UV gel naglar man gör på salong.
Håller med Bride2011. Dessutom är de inte på långa vägar lika hållbara som de man gör i salong.
Tack för svaren!
Det kan jag förstås tänka mig, att de inte är lika hållbara som de man gör på salong.
Men finns inte något som helst utrymme i budgeten för att göra "riktiga naglar" så tänkte om det var ett ok budgetalternativ..
Ingen som har några positiva erfarenheter?
Tycker ändå du ska spara så du kan gå på salong, det är ju bara 500-600 vi snackar om. Tänk på att det kommer bli några kort på era ringar och då kommer dina naglar synas, du vill nog inte ha halvtaskiga naglar då.
Det kitet kostar runt 300 kr....då kan man lika gärna lägga till 200 till och göra det på salong istället.
Jag kan absolut inte rekomendera det. Lycka till!
Sedan tycker jag att kitet du pratar om är blir mycket dyrare än att göra på salong. Med tanke på att det inte håller och ser inte heller snyggt ut!
Jag borde nog inte uttala mig, har bara erfarehet av Depends franska manikyr- kit som är dåligt!
Det blir precis som på salong om du är duktig och lägger tid på förarbetet och filningen. Jag har haft båda och är duktig på naglar. När depends gele blir bubblig ska du vänta tills den stelnat och sedan fila ner den i olika steg tills du är på det absolut finaste, poleringen. sedan topcoat över det så glänser de och är supervackra. Spricker de har du sprayat för mycket aktivator på, dessa naglar ska hålla lika länge som de du gör på salong, var noga med att inte få gelen på nagelbanden för då lyfter den.
Detta blir rörigt men jag måste betona hur viktigt det är att fila ner skarven som bildas mellan din egen nagel och tippen. Annars ser det riktigt fult och billigt ut! Är du som sagt duktig blir det inte det minsta skillnad från salongsnaglar. :)
Jag har gjort snygga gelenaglar hos en tjej som var under utbildning. Hon tog 250:- och det blev jättebra!
Kolla om det finns någon kurs och/eller skolor som gör sådant där du bor!
Själv tänkte jag vara ännu mer "tacky" och använda depends vanliga fake-naglar! På mig sitter de både snyggt och bra och är jag noggrann då jag sätter på dem brukar det inte synas att det är fake ens. Jag gillar de som har som en "klisteryta" mer än de man klistrar själv, för de första sitter bättre/snyggare. Kostar ju ännu mindre i sammanhanget.,
media.kicks.se/Image/Generate.ashx~%2fArchive%2fImages%2fProducts%2fManufacturers%2fdepend%2f7391715060933-1.jpg&size=7&type=0&interpolationType=0
Jag har provat och fick till ganska snygga naglar. Inga bubblor osv. Däremot hamnade "den vita spetsen" väldigt långt ner på nagelbädden, vilket såg lite tråkigt ut, så jag valde att hålla naglarna målade.
Det krävdes dock mycket arbete för att få till snygga naglar, jag fick fila som en tok och det tog sin lilla tid.
Dessa "gelé" naglar är inte ens av gelé. Själva definitionen av gelé är ljushärdade plaster. Och eftersom man inte har något typ av ljus som härdar "gelén" i det här fallet så får man nog likna det vid ret ricin (lim) som man härdar med aktivator. Alltså en förläning med silke eller glasfiber fast utan något av dom. Det är den typ av förläning som man bara lagar naglar med eftersom det helt enkelt inte blir bra, mkt gifter osv. Så att det skulle bli lika bra som på "salong"....njaaa....
Lägg hellre pengarna på att gå till nån som är bra eller gör en sök på blocket, där finns det alltid nån i närheten som sitter hemma eller håller på och utbildar sig och inte tar så mycket. Men det lär bli bättre än med det där kittet iaf.
Eller så köper du ett kit och testar ett par gånger och ser ifall du får in den rätta "snitsen" =)