• Jessica och Daniel

Fyllning i tårtan?

Hej alla blivande!

Jag har en kompis som troligen skall göra våra bröllopstårtor, inställd på 3 st 28 cm för 50 personer??
    Men hon vill veta vad vi ska ha för fyllning ochjag som bara äter prinsess då jag så sällan äter tårta kan ju inte bättre så nu vill jag höra vad ni har i eran och vad som passar ihop... 2 lager kommer det bli så en bra kombo på det?

• Svar på tråden Fyllning i tårtan?
  • JBB

Vi kommer att ha Blåbärsfluff och Vitchoklad mousse. :) Känns väldigt "bröllopsaktigt" och dessutom följer det vårat färgtema blått och vitt. ;P

• Jessica och Daniel

Det lät ju gott....

Min karl fyller år nästa vecka så jag tänkte baka en då som prov.. ;)
    Har ni sockerkaksbottnar till det?

2010-08-07
  • JBB

Ja vanliga sockerkaks bottnar. Vi kommer ha sugarpaste som lock på bröllopet, men när jag gjorde "provtårta" hemma så hade jag enbart grädde på toppen och vitchoklad flarn. {#lang_emotions_smile}

• Jessica och Daniel

Sugarpaste??? Vad är det?

• linvand

Vi har sockerkaksbottnar med hallon och passionsmousse och vit marsipan.

• Jessica och Daniel

åhh det lät ju somrigt och gott....

• 23maj2009

Har velat fram och tillbaka.. men överväger efter en provsmakning av mousse..
    Hallon och passionsmousse och vit marsipan
    Dekorerat med gula och gräddvita rosor..
    eventuellt slänger vi in ett vinrött band också..får se vad bagaren säger :)

• Eriane

Vi kommer att ha blåbär & vit choklad vi med. Det är inte vår egen absoluta favorit men vi har en del väldigt kräsna gäster när det kommer till smaker så det blir lättast så. och gott är det Vi har tropiskt tema med turkost och vitt som färger så hade igentligen, velat ha typ passionsfrukt, men det är jättemånga som inte kan äta det alls. Vi kommer också ha sugarpaste på tårtan. Kommer vara turkos med dekorationer av korall, sjöstjärnor, snäckor och tropiska fiskar & vi kommer att ha sjöhästar istället för brudpar ovanpå.

Andra tips är bla det 23maj2009 kommer ha, jordgubb & blodapelsin är också gott, Så även hallon & mörk choklad.

Finns hur mycket smaker som helt att välja på. Kolla upp med olika bagerier på nätet vad dom har för fyllningar. Det bästa råd jag kan ge när det kommer till smaker är att inte kombinera en starkare & en mildare smak då den ena tar överhanden. Tex en tårta med vit choklad & hallon mousse skulle bara smaka hallon. Använd antingen två mildare smaker som vi har i vår eller två starkare som 23maj2009 har i sin.

Har du något speciellt tema på bröllopet? Kan vara lättare att ge mer exakta råd då. Kolla med din kompis också, hon kanske har några idéer själv?

• soonAmrs

Vi kommer ha som flera här Hallon- och passionsmousse! En kompis hade vit choklad- och svartvinbärsmousse. När vi beställde fanns även päron-svartvinär som alternativ..

• liro2010

Vi kommer att ha kokos och limemousse...mmm...så gott!

• Jossebosse

Jag gjorde en kanon god tårta till morsdag med Mango/passionsmousse på chokladbottnar och chokladmousse utanpå.
    Mums, mums!

Svar på tråden Fyllning i tårtan?