• Katlis

Hjälp!!

Jag och min sambo planerar att gifta oss på Jamaica i sommar men jag har problem med att få tag på information ordentligt om vilka papper som behövs och vilka stämplar och översättningar som kan göras var. Hjälp som sagt.

Vet någon hur man behöver gå tillväga för att det ska bli rätt? Eller vart man kan vända sig för att få information?

• Svar på tråden Hjälp!!
  • Katlis

Annars kan man juh läsa resten av inlägget så står det juh vad jag vill ha hjälp med?

• Superstarfia

Men det står hjälp i var å varannat rubrikfält och då orkar man inte ens bry sig om att läsa längre.. Om du undrar så ring utrikesdepartementet eller jamaicas ambasad....

• Katlis

Har mailat ambassadören för KSS-länder på UD men får inget svar. På skattemyndigheten visste de inte och försöker nu hitta en aktoriserad översättare i närheten av Norrköping för att se om de kan hjälpa mig. Tänkte mest se om det fanns någon som gjort på liknande sätt och visste hur man anklast går tillväga.

• Superstarfia

Katlis skrev 2010-05-24 14:49:00 följande:
    Har mailat ambassadören för KSS-länder på UD men får inget svar. På skattemyndigheten visste de inte och försöker nu hitta en aktoriserad översättare i närheten av Norrköping för att se om de kan hjälpa mig. Tänkte mest se om det fanns någon som gjort på liknande sätt och visste hur man anklast går tillväga.

Men varför inte ringa UD? mail till stora ofentla statliga verk brukar inte gå så bra...

• Katlis

Har fått en del svar därifrån men informationen från mitt hotell säger lite annat. Och på nätet hittar jag även där olika information. Undrade mest som sagt om det var någon som själv gift sig utomlands kanske hade lite mer kött på benen.

Svar på tråden Hjälp!!