• FramtidaFruSandberg

bröllopstårta i närheten av Sigtuna

Jag behöver tips på ställen i närheten av Sigtuna som gör bröllopstårtor. Vi var igår på det konditori som festlokalen rekommenderade (de har ingen konditor så det gör inte tårtor själva) och det skar sig helt. Jag kände mig helt överkörd med mina idéer, att han var väldigt otrevlig och sen fick vi bara välja mellan tre olika smaker, inget annat skulle bli lika bra sa han. Jag känenr bara "usch!" så nu vill vi gärna hitta något annat ställe med bättre service.

Har någon nåt tips?

• Svar på tråden bröllopstårta i närheten av Sigtuna
  • Greeneyes

Vad för tårta är du på jakt efter? Typ smak, utseende osv?

• FramtidaFruSandberg
    Greeneyes skrev 2010-05-24 18:17:17 följande:
    Vad för tårta är du på jakt efter? Typ smak, utseende osv?
    vi vill gärna ha någon form av chokladtårta och då fick vi veta att då skulle vi välja passionsfrukt som fyllning till. När jag sa att jag helst inte ville ha den (jag brukar gilla passionsfyllning men den här va inge god) så sa han att då kunde vi ha hallon istället, det var det vi fick välja mellan. Utseendemässigt ville vi helst inte ha en vit tårta (choklad brukar ju ändå vara brunt), i en sån där båge (förstår man vad jag menar? alltså, på en ställning i tårta i taget i en C-form som blir högre och högre) och gärna ha någon form av dekoration. Här kunde vi få äkta rosor eller bär med spiraler i vit choklad. Jag tycker rosor är överskattade och de där spiralerna har ju alla tårtor...

• FramtidaFruSandberg
    Superstarfia skrev 2010-05-24 18:04:21 följande:
    kontakta nån i familjelivs tårttråd.. :)
    vad är det för tråd?
Svar på tråden bröllopstårta i närheten av Sigtuna