• Ängla80

Tips på enkel fin rosa bukett till strandbröllop på Mallis

Hejsan!
    Jag håller på att bli galen när jag letar foton på fina buketter. Jag vet att jag vill ha en rosa bukett med lite grönt. Buketten ska inte vara jättestor utan lite lagom då jag inte kommer att ha på mig en traditionell brudklänning utan en enklare klänning i lite romatiskt stil som går ner till knäna och som jag tycker passar bra på en strand.

Jag har funderar på rosa rosor, lite kraftigare rosa/cerisa nästan, gerbera eller kallor men jag har inte hittat någon bukett som känns rätt. Det får gärna var en enklare variant men inga nejlikor!

Någon som har något bra tips?

tack!

• Svar på tråden Tips på enkel fin rosa bukett till strandbröllop på Mallis
  • Plutten2010

Min bukett är inspirerad av den här. Älskar den! =)
    Det går ju att byta ut några av blommorna i den mot t ex gerbera..

• Ängla80

superfin bukett, såg den faktiskt igår och blev riktigt glad. Hur många rosor är det i den?

• mica82

jag har en rosaoch somrig bukett i mitt bildgalleri :)

• Plutten2010

Ängla80 skrev 2010-05-25 18:13:00 följande:
    superfin bukett, såg den faktiskt igår och blev riktigt glad. Hur många rosor är det i den?

Den är underbar! =) Jag vet faktiskt inte hur många det blir 10-12 st kanske. Ska ha några andra blommor i också, bl a strandveronikan (den "spetsiga"..)

• tingeling11

Jag följer en blogg där en tjej hade heaven rosor i sin bukett. så fint! och inte nå dyr heller. gå in och titta happilyeverafter.se

• Ängla80

tingeling11

Jag tycker bilden längst upp på bloggen är så fin. Men tyvärr kan jag inte se några andra bilder. Blir bara små symboler med kryss i. Vad gör ajg för fel? Har testat hemma och på jobbet...

• tingeling11

Vad konstigt.  Prova idag igen för hon böt bloggsajt igår och då vet jag att hon skrev att de tog lite tid för alla bilder att komma med.

• Ängla80

tingeling11 skrev 2010-06-08 21:54:46 följande:
    Vad konstigt.  Prova idag igen för hon böt bloggsajt igår och då vet jag att hon skrev att de tog lite tid för alla bilder att komma med.

Nu funkade det! Så fin blogg och fina bilder. Buketten är jättefin, jag hade dock tänkte mig lite mer slarvig och med grönt i.

• passionsblomman

Jag vet inte riktigt hur du har täkt dig...har du tänkt beställa buketten i Sverige och ta den med dig på flyget? Eller ska du köpa den på plats? För florister världen över jobbar tämligen olika i stil och ska du ha särskilda blommor som du planerar i förväg, så måste du ju se till att den floristen hinner beställa hem dem för dig. Det går ju att gå till en butik på plats och få npgot bundet av vad de har hemma. Men då är det knappast idé att fundera över sorter nu, då du inte kan veta alls vad de har i sitt sortiment.

Det är annars fullt möjligt att köpa med sig en bukett här ifrån Sverige. Det är förmodligen det säkraste sättet att veta vad det verkligen blir.

Svar på tråden Tips på enkel fin rosa bukett till strandbröllop på Mallis