• Lesthi

Min pojkvän tappar hår :/

Nu tänker jag fråga om det är och hoppas på att nån har koll. Min pojkvän har tappat hår i flera månader nu, han har långt hår, minst 10 cm förbi axlarna och det blir bara tunnare och tunnare. I början trodde vi att håret var slitit så jag har klippt topparna på honom en gång i månaden och gjort hårinpackningar regelbundet, men jag har börjat fundera på om han börjar bli tunnhårig :O självklart vill han inte veta av nåt sånt och tycker jag är dryg när jag påpekar nåt angående det, så nu frågar jag er, är det normalt för en man att börja bli tunnhårig vid 22-års ålder? Hans pappa är nästan helt skallig så det ligger helt klart i släkten.

• Svar på tråden Min pojkvän tappar hår :/
  • Mörk Ängel

Det finns ju medel för sådant som faktiskt fungerar bra! Jag tror att du kan stoppa håravfall men inte få "tillbaka" det hår som redan är tappat. Gå till apoteket och hör med dem, eventuellt behöver man något receptbelagt.

• TheJohanna

Min pojkvän börjar också bli tunnhårig.. Han är 26 men det började kanske för 2 år sen.. Har hört om folk som börjat tappa hår redan när de är 20 så det kan börja tidigt.     

• knyttan

Jodå, man kan börja tappa hår så tidigt, min pappa blev helt skallig redan som nittonåring. Min fästisbörjar också bli lite tunnhårig.. Tyvärr så tror jag inte att det finns så mkt att göra, de flesta medel är rätt mycket mumbojumbo... Lär dig att älska honom utan hår, eller börja spara till en hårtransplantation!

• Bride2011

Min M2B har varit tunnhårig i flera år. Nu har han börjat använda Regaine regelbundet. Det är dyrt och tar lång tid men det funkar faktiskt! Han HAR definitivt fått tjockare/mer hår!

• aikidoaasa

tunnhårig kan man börja bli redan i puberteten... själv har jag sett exempel på det på två killar i skolan...de är   år och redan början flinten synas...

• Jakobsson85

Rätt vanligt, både min blivande man (25 år) och hans bestman (26 år) kommer att vara blankrakade pga detta.

• Lesthi

Det är synd och skam eftersom att han har haft så otroligt tjockt och vackert hår! 

Men det är klart Knyttan att jag kommer älska honom lika mycket utan hår ^^

• knyttan

Jo, det är ju klart man gör! Jag menade det som ett skämt, men fick inte med den här {#lang_emotions_smile}

• Houdini

Vill man se hur stor chans det är att ens kille/man får behålla håret, så ska man inte titta på pappan utan titta på karlarna på mammans sida. Har mamman bröder som är flintis är risken överhängande att ens karl också kommer bli det.

Jag kommer inte ihåg var jag har läst om detta men det är mer än en undersökning jag har läst om detta, mitt ex blev tunnhårig så vikollade upp det på kul då hans far hade samma sorts hår han alltid hade haft.

Av någon anledning kommer anlaget för hårväxten från kvinnan

• Superstarfia

Houdini skrev 2010-05-26 23:25:12 följande:
    Vill man se hur stor chans det är att ens kille/man får behålla håret, så ska man inte titta på pappan utan titta på karlarna på mammans sida. Har mamman bröder som är flintis är risken överhängande att ens karl också kommer bli det.Jag kommer inte ihåg var jag har läst om detta men det är mer än en undersökning jag har läst om detta, mitt ex blev tunnhårig så vikollade upp det på kul då hans far hade samma sorts hår han alltid hade haft.Av någon anledning kommer anlaget för hårväxten från kvinnan

Frågade min frisör om det där, och man ärver inte håret från mammas sida. utan från pappas, och på min bm sida stämmer det verkligen..

• Lesthi

"Vill man se hur stor chans det är att ens kille/man får behålla håret, så ska man inte titta på pappan utan titta på karlarna på mammans sida."

Mja, det var ju det jag trodde innan han började tappa eftersom hans mammas pappa är 87 år och har hur tjockt hår som helst! Från hans mammas sida är det inga skalligheter. Så det kommer nog från pappans.

Svar på tråden Min pojkvän tappar hår :/