• Janqvist

Kebnekaise!

Vi håller på å funderar på bröllopsresa. Vi är båda naturmänniskor, som violl ha aktivitet framför solstol!

Nu funderar vi på att besöka kebnekaise. Jag har aldrig varit dit (ej heller blivande mannen..) å de vore spännande att bestiga de!

Kanske någon har annat tips? vi vill hålla oss inom Sverige, och gärna fjällen!

Vi bor på Åland å känner därför int till alltför mycke om norra sverige, så tips tas med tacksamhet emot!

• Svar på tråden Kebnekaise!
  • Miss Sofie

Jag å min kille funderar oxå på Kebnekaise, men det blir nog innan bröllopet. Har heller aldrig varit där men det skulle vara så kul.
    Vi har hittat rätt mycket information på denna sida
    http://www.kebnekaise.nu/se/index.php

• ebbas mor

Hej!
    Det låter som en strålande ide. Jag och min blivande man började vandra för ca 2år sedan. Vi är alldelles hooked on it.
    Vi har bla vandrat från abisko till nickaloukta (ursäkta stavningen). Det var fantastiskt härligt. Lätt gått och massor med trevliga vandrare.
    Vid Kebnekajsa fjällstation så kan man om man vill bo enkelt med ockå lite mer lyxigt och äta gott och basta in den berömda bastun, med panoramavy över bergtoppen, som vissa tider är gemensamm för tjejer och killar.
    Skulle göra om det när som helst.

Annars så kan ni vandra kring padjalanta leden som inte är lika exploaterat dock med en fantastisk natur that takes your breath away. Hör vandrar man genom samebyar, äter rökt fisk och glöd-kaka som bakas ien kåta där man får sitta med och umgås, titta på vid tilllagningen.

Ha det skoj!

• Janqvist

tack för dom jättefina tipsen!

Svar på tråden Kebnekaise!