• J och J

plats för romantisk middag i stockholm?

Min pojkvän vill ta ut mig på en mysig romantisk middag när han kommer ner o hälsar på nästa vecka.

Jag är inte så värst bevandrad i Stockholms matvärld så undrar om det är någon som har lite tips.

Trattoria Romana har jag hört både gott och ont om. någon som ätit där och tycker det var bra o mysigt?

Eller Gyldene freden? Det är ju fantastiskt mysig lokal men hur är maten? vet inte om jag var mer sugen på italienskt grekiskt eller så.

kom gärna med tips. Budgeten ligger väl som gyldene freden och under.

Gärna någonstans där det är fint promenera runt efteråt också.

• Svar på tråden plats för romantisk middag i stockholm?
  • scarborough81

Grill på Drottninggatan...

• Alexandra73

Du har en bra itaiensk på Karlavägen, Ciao Ciao Due, måste boka innan bara....

• J och J

mera tips?

nån som ätit på trattoria romana?

• Alexandra73

tyvärr har Romana tappat lite av sin glans...

• J och J

ok det var ju synd.

så du rekommenderar hellre Ciao ciao due?

• HappyE

Gondolen!! Fantastisk utsikt, lite dyrt men väldigt bra. Om inte annat kan ni börja/avlsuta kvällen med en drink i deras bar.

• J och J

HappyE: det kanske skulle kunna vara lite kul att göra :)

Någon som ätit på Hosteria Tre Santi?

• Alexandra73

jag kan varmt rekommendera Ciao Ciao Due, vill du ha grekiskt har du Greken på Hörnet på söder, nedanför Erstaberget, med massor av fin kvällsutsikt!!

• FramtidaFruSandberg

sonjas grek har också god mat och mysig stämning

• HappyE

Många av de rekomemnderade ställena ligger ju nära Slussen och Gondolen också, helt perfekt! Ett bra tips är DN På stan, de har bra recentioner. Där ser du tips utifrån budget också... kan vara bra. Good luck!! Gondolens bar är t.o.m. bra om det är dåligt väder, alltid fint att titta ut över stan.

• Fårävvör

Min sambo lurade ut mig till fjäderholmarna när jag fyllde år förra sommaren. Det går färja från bla nacka, men även inifrån stan någonstans. Tyckte att det var jättemysigt därute och god mat på restaurangen (finns även nåt café men tror det bara finns en riktig restaurang, kommer inte ihåg vad den heter). Superromantiskt och härligt var det i alla fall!

Kan tillägga att det handlade om en heldags-kidnappning där vi började åka till Haga och gå till fjärilshuset, fortsatte med att hyra kajak och paddla runt kungsholmen bland annat, innan vi åkte vidare till fjäderholmarna. Supermysigt. Enda misstaget var att han hade glömt att ta med solkrämen, så jag var rätt bra solbränd (läs röd) efter kajakturen...

Restauranger inne i sthlm har jag tyvärr ingen större koll på, bor lite utanför...

• J och J

vad mysigt det lät!!

tack för alla tips!

DN på stan är ju jättebra att veta om.

Vi har dock bestämt oss för Le Rouge även om det kanske är lite dyrare.

Det verkar ju som en upplevelse man inte ska missa innan man flyttar härifrån =)

Svar på tråden plats för romantisk middag i stockholm?