På alla de drygt 20 möhippor jag har varit med om så har det varit någon (som du) som har kontaktat alla bjudna kvinnliga gäster (och även andra uppenbara kompisar som inte är bjudna) och frågat om de vill vara med och ordna en möhippa för den blivande bruden.
Alla varken kan eller vill och då brukar man fråga om de bara vill vara med på det som ordnas.
Sedan träffas man ett par gånger och har mailkontakt där idéer bollas fram och tillbaka.
Jag tycker själv att ju fler desto roligare, dessutom blir det billigare för alla om man delar på kalaset.
Ingen av alla de möhippor jag har varit på har varit fylleslag eller förnedringar på sta'n eller gå ut på krogen. Alla har varit helt anpassade till bruden ifråga och hennes intressen. Det behöver inte bli dyrt, men personligt.
På min egen möhippa kom det massor med folk som inte var bjudna på bröllopet. Jag hade nästan bara släkt eftersom min släkt är så stor så hade vi inte råd att bjuda vänner. Ändå var det massor med folk engagerade i min möhippa, även killar (vilket det var förr i världen, då var det vänner som gällde inte tjejer och killar).
Jag tror inte att du förlorar på att ha många med som vill vara med, men det finns säkert andra här som inte vill ha några utomstående.