• Etain

Bröllop Säby Säteri sommaren 2011

Hej!

Vi planerar bröllop på Säby Säteri nästa sommar. Nu skulle vi vilja ha tips och idéer från er som gift er där eller varit på bröllop där.

Hur tyckte ni miljön var? Hur var maten?

Hur lade ni upp bröllopsdagen (smink och hår på plats eller annorstädes/fotografering/hjälpa till med dukning/tid för vigsel/starttid för middag/starttid för dans/hur länge höll ni på etc)?

Vore ytterst tacksam för alla förslag kring hur man ff.a. disponerar dagen på bästa sätt utan att behöva stressa ihjäl sig. Om ni dessutom har tips på t.ex. sminkös/frisör som kan komma ut och fixa till en på plats (om det nu är att föredra) etc så vore det fantastiskt!

• Svar på tråden Bröllop Säby Säteri sommaren 2011
  • CStar11

*puffar* 

Är också intresserad av att höra om Säby Säteri!

• MabCar

Vad rolgit med fler som kommer att vara på Säby Säteri. Jag la tidiagre ut en tråd om detta men fick inget svar.

Vi kommer att ha våran bröllopsfest där den 23 oktober detta där. Träffade Beatrice under april för att prata mat, underhållning, antal gäster mm. Vi är väldigt nöjda över bemötandet. Vi hr hyrt 1800-talstorpet där vi kommer att bo dagen innan och efter bröllopet. Min sambos kusin har varit där på bröllop och hon var väldigt nöjd, med allt.

Vart ska ni ha vigseln?

• CStar11

Vi har inte bestämt var vi ska ha vår fest än men ska dit och titta om ett par veckor! Kan man hyra olika lokaler?

Har ni fått provsmaka maten?

• MabCar

Vad jag vet så går det inte att hyra olika lokaler. Däremot kan man välja att bo i deras torp istället för ett rum på herrgården. jag och sambon blev väldigt förtjusta i det lilla hustet. Höstmenyn har inte kommit ännu så vi har inte prvsmakat mat, men det är något vi ser fram mot att göra. vilket datum hade ni tänkt er?

• CStar11

Någon helg i Augusti 2011, tittar på en del olika lokaler och har preliminärbokat några!

Vad betalar ni för kuvertpris? Är det möjligt att pruta något på de pris som står på hemsidan?

• MabCar

Vilka fler ska ni titta på? Vi valde mellanpaket 1500:-, det passar oss bra. Vilket funderar ni på? Vi upplevde att det var svårt att göra något om kuvertpriserna.

• CStar11

Vi ska även titta på Skeviks Gård, Carlshälls Gård och Nordic Blue hotell. Vet du något om dessa ställen?

Vilka andra ställen tittade ni på? Varför valde ni Säby?

• MabCar

Vi tittade lite på villa källhagen och Nyckelviken. Vi har vår båt ute vid Björkvik och har passerat Säby Säteri varje gång, en dag blev vi nyfikna och åkte in för att titta. När vi var där sa vi att när vi gifter oss ska vi vara där.

Vad är viktigt för er när ni väljer?

• CStar11

Det är viktigt att det är vackert och fräsha lokaler men även otroligt viktigt med ett bra bemötande och att vi får förtroende för personalen! Kvalitet på maten och priset är avgörande också. Sen måste helt enkelt "kännas rätt i magen" 

• CStar11

*puffar* Någon mer som vet något om Säby Säteri?

Svar på tråden Bröllop Säby Säteri sommaren 2011