• Jessica och Daniel

Välkomsttexten i häftet??

Ni som är klara med era häften, kan inte ni ge mig inspiration om vad ni har skrivit som välkommen till vårt bröllop osv osv... Presentationstexten i första sidan....

Vad har an mer för skoj i häftet.. Bilder, vi har intervjuat varann, och skrivit våra relationer till alla gäster...

Mer mer mer???

• Svar på tråden Välkomsttexten i häftet??
  • Martinaa

Vår välkomsttext lyder:

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Blackadder ITC"; panose-1:4 2 5 5 5 16 7 2 13 2; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:decorative; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; color:black; mso-font-kerning:14.0pt;} p.Bread, li.Bread, div.Bread {mso-style-name:Bread; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:14.0pt; font-family:"Blackadder ITC"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:black; mso-font-kerning:14.0pt;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Hjärtligt välkomna på bröllopsfest! Nu har de tu blivit en och det ska firas! Vi hoppas att ni alla kommer trivas och ha riktigt skoj ikväll. Känner du att du kan höja stämningen ytterligare eller bidra med någon form av underhållning under kvällen, var vänlig och fyll i den lilla lappen nedan och lämna till värdparet så snart som möjligt.

Nedanför har jag då en löstagbar lapp som man kan fylla i och ge till värdparet.

Vidare i festhäftet har jag bland annat:

Presentation av värdparet Meny Bröllopsbingo (du kan ladda ner mitt här om du vill www.martinaa.se/upload/bingo.doc) Presentation av brudparet % av gästerna (tex 43 % av gästerna är kvinnor, 12 % är förlovade, 38% är släkt med brudparet och 7% har varit på hårdrockskonsert med brudgummet etc...) Ett sökord med bröllopsord. Skapa ditt egna här: puzzlemaker.discoveryeducation.com/ Bildcollage med bilder på oss som små En tidslinje över vårt gemensamma liv, från första mötet, till första kyssen, till förlovning, ihopflytt, frieri och bröllop mm. Så här ser den ut www.martinaa.se/upload/tidslinje.pdf Intervju med våra föräldrar samt deras bröllopsfoto Bordsplacering och gästpresentationer Tack-sida

Hoppas det kan vara till någon hjälp! :)

• ztaffe

Min blivande fru (om 6 timmar) och jag skrev välkomna som rubrik på välkomsttexten men vi valde att inte skriva en text i stil med "Tack för att ni kommit hit, vi hoppas att ni har kul ikväll...". Vår toastmaster håller ändå ett välkomsttal och har redan i kyrkan presenterat sig så att alla vet att det är till honom de ska anmäla tal, etc. Så en riktig välkomstsida kändes överflödig. Så vi skrev om hur vi träffades på vår studentkorridor och hur det gick till när vi blev ihop och sedan lite om var och när vi förlovade oss. Och en fin bild på oss själva.

Annat vi har i vårt festhäfte är:
    -Meny
    -Förhållningsregler (de flesta skämtsamma även om någon är allvarligt menad, såsom
     ingen rökning inom 10 meter från ingången).  Där har vi även ett par bilder på oss
     själva utförande delar av förhållningseglerna. Bland annat en bild på mig ätandes jord
     som två-tre-åring till "Vegetarianer hänvisas till rabatten" 
    -Två bröllopsvisor som vi skrivit själva med några små stulna delar från andra
     bröllopssånger
    -Bordsplacering med tre ord som hjälp till samtalsämne per person och hur de känner
     brudparet och vem de är gifta/sambo med.
    -En "visste du att" ruta där vi skrivit lite kul info om oss i siffror, såsom att vi har 25000
     egenhändigt fotograferade digitala bilder i våra datorer och att det gick åt 18 meter
     tapet vid skapandet av vigselhäften, festhäfte, m.m.
    -En lista över årtal med händelser på vårt datum, t.ex. att mount everest bestegs
     första gången 29:e maj 1953 och att Charlotte Perelli vann eurovision song contest
     med take me to your heaven 29:e maj 1999.
    -Sist men inte minst har vi en tacksida där vi tackas de som hjälpt till och där vi lade in
     en bild på bruden som 10-12 åring utklädd till brud och mig iklädd skjurta och fluga i
     samma ålder.

• Jessica och Daniel

ztaffe skrev 2010-05-29 08:52:09 följande:
    Min blivande fru (om 6 timmar) och jag skrev välkomna som rubrik på välkomsttexten men vi valde att inte skriva en text i stil med "Tack för att ni kommit hit, vi hoppas att ni har kul ikväll...". Vår toastmaster håller ändå ett välkomsttal och har redan i kyrkan presenterat sig så att alla vet att det är till honom de ska anmäla tal, etc. Så en riktig välkomstsida kändes överflödig. Så vi skrev om hur vi träffades på vår studentkorridor och hur det gick till när vi blev ihop och sedan lite om var och när vi förlovade oss. Och en fin bild på oss själva.Annat vi har i vårt festhäfte är:-Meny-Förhållningsregler (de flesta skämtsamma även om någon är allvarligt menad, såsom ingen rökning inom 10 meter från ingången).  Där har vi även ett par bilder på oss själva utförande delar av förhållningseglerna. Bland annat en bild på mig ätandes jord som två-tre-åring till "Vegetarianer hänvisas till rabatten" -Två bröllopsvisor som vi skrivit själva med några små stulna delar från andra bröllopssånger -Bordsplacering med tre ord som hjälp till samtalsämne per person och hur de känner brudparet och vem de är gifta/sambo med.-En "visste du att" ruta där vi skrivit lite kul info om oss i siffror, såsom att vi har 25000 egenhändigt fotograferade digitala bilder i våra datorer och att det gick åt 18 meter tapet vid skapandet av vigselhäften, festhäfte, m.m.-En lista över årtal med händelser på vårt datum, t.ex. att mount everest bestegs första gången 29:e maj 1953 och att Charlotte Perelli vann eurovision song contest med take me to your heaven 29:e maj 1999.-Sist men inte minst har vi en tacksida där vi tackas de som hjälpt till och där vi lade in en bild på bruden som 10-12 åring utklädd till brud och mig iklädd skjurta och fluga i samma ålder.

Tack för tipsen..  Vart hittade ni info o vad som häde detta datum??

• 100703 M och B
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-29 14:09:39 följande:
      Tack för tipsen..  Vart hittade ni info o vad som häde detta datum??
    www.wikipedia.se brukar man kunna skriva in ett datum så får du info vad som hänt då. Annars är det bara att googla.
    At last my love has come along
Svar på tråden Välkomsttexten i häftet??