fel att inte bjuda bror?
vårt förhållande är inte det bästa och jag har väldigt svårt för hur han är som person, han har ingen som respekt för mig. så funderar på att inte bjuda han.
är det fel?
vårt förhållande är inte det bästa och jag har väldigt svårt för hur han är som person, han har ingen som respekt för mig. så funderar på att inte bjuda han.
är det fel?
Nej det är inte fel.men var beredd på tjafs.
mina föräldrar respekterar om jag inte vill att han kommer då dom vet hur de e mellan oss och vad gäller min bror så tror ja inte han bryr sig om han blir bjuden el inte
kör då på det
min karls ena syster var varken bjuden på sonens dop eller vårat bröllop...
Helt upp till er om ni inte vill bjuda han tycker jag, det verkar ju uppenbarligen var mer än smågroll som ligger bakom. Så länge ni är medvetna om konsekvensera för det är såklart en stark markering att inte bjuda ett syskon på bröllop.
Vill bara säga också vad tråkigt att ni måste ta ett sånt beslut, men gör det som känns bäst för er. Vill ni inte ha honom där så bjud inte, det är ER dag!
Jag och min blivande fästman ska inte gifta oss än på flera år. Men vi vet redan nu att vi inte skulle få för oss att bjuda hans bror och inte heller hans föräldrar. På hans sida är det bara en vän, hans bästa vän och hans fästmö. Men jag acceptera och respektera det att han var tvungen att stryka sin familj ur sitt liv. Dom fick han bara att må dåligt, dom svek han när han var mobbad och försökte ta sitt liv. Vi har inget behov av att ha med dom att göra. Vi har ju min familj och varandra.
Känns det inte bra så är det inte fel att inte bjuda din bror.
nej ni behöver inte bjuda din bror men det bidrar ju inte heller till att göra relationen bättre
Nej det är inte fel att inte bjuda sin bror. Min BM´s bror kommer inte att bli bjuden. Så vi är många "här ute" som inte bjuder alla syskon. Visst är det tråkigt men gör relationen bara ont så får man (om man vill) fixa den relationen en annan dag än på bröllopsdagen
pga en hel del bråk o många orsaker som förmodligen skulle bli en lång roman kommer inte sambons biologiska pappa på bröllopet. Vi har erbjudit att tala ut om allt, o att vi därför inte skickat inbjudan innan, för att det känns konstigt att inte ha kontakt med honom alls o sen bara skicka en inbjudan. Han verkar inte vara intresserad och hör inte av sig alls för att prata ut. Och det väljer han ju själv, det tråkiga är bara att farmorn då känner att hon måste "ta parti" och inte kan komma om inte pappan kommer. Har försökt lösa allt med att prata om allt det som hänt, men det är ingen idé. Pappan vill inte höra av sig men basunerar gärna ut hur elaka vi är som inte bjudit honom. Farmorn tycker synd om honom och det spelar ingen roll ens om vi skickar inbjudan nu för eftersom han inte fick den samtidigt som alla andra så är vi dumma ändå. Själv känner jag mig mest frustrerad och är glad över att min egen familj inte är såhär.
Orkar inte lägga ner energi på det här, så det är som det är, men deras relation lär ju inte bli mindre frostig efter det här.
Så, ni gör som ni vill, men bered er på att ni kommer förmodligen få höra att man minsann inte gör så, att det är ni som gör fel, eller att ni bara är allmänt elaka mot din bror. Sen gäller det att inte ta åt sig och prata med och lyssna på dem som förstår er.
Jag förstår hur ni känner och tänker men.... jag förlorade min syster för lite mer än 1 år sedan nu. Vi kom inte så bra överens och det var en ganska spänd stämning mellan oss. För mig är det väldigt jobbigt att hon inte kommer att kunna vara med den dagen jag gifter mig. Jag ångrar djupt att jag inte försökte mer och detta kommer jag bära med mig resten av livet. Så jag ber er tänka både en och två gånger till innan, för man vet aldrig vad som kan hända. Bara en tanken. Självklart är det ni själva som bestämmer.
öööö
förstår inte ens att man kan tänk så,jag personligen skulle alldrig tänka så.du hade inte å bra kontakt med din bror säger du,men han är fortfarande din bror,ditt bröllop lanske gör så att ni kommer varandra närmare,värt att tanka på,men men du vet bäst,lycka till
ingen vet hur jobbig deras förhållande som syskon är
har inte haft den problem o hoppas aldrig vara i en sånt situation som ni upplever med eran familj men om du upplever att det kan bli jobbig i att han din bror där, o när ni träffas är det bara bråk mellan är...då ska inte du bjuda
fast som nån annan skrev det blir massa shit snack bakom ryggen
Jag skulle bjudit brodern! Då har Du i alla fall "ryggen fri". Sen kanske han inte kommer, men då har Då har han i alla fall fått valmöjligheten att tacka nej. Bröllopet är ett gyllene tillfälle att försöka komma varandra lite närmre!
S
Hejsan. Jag har en bror som är precis lika dan.
Han är inte bjuden till mitt bröllop.
Tänk på att bara ha de som du/ni älskar och är värda att komma på din/eran dag.
MVH Nina
Ja, bjud in dem NI vill ha med på bröllopet! Det är Er dag och att bjuda in folk som kanske är lite trassliga, bråkiga eller som kan ställa till problem... well, så skulle jag nog råda Er att inte bjuda in dem. I det här fallet, din bror. Men som Sara & Micke skriver ovan, bjuder du in honom har du "ryggen fri" och kanske Ni kan försonas...
Tror du att Ni kommer varandra närmare genom festen - bjud in honom. Tror du att det kan bli trassligt och ställa till med problem - skippa inbjudan till honom. Man ska gråta av lycka på bröllopet, inte gå omkring och gråta av andra orsaker...